Αυτό γιατί η Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου δεν περιλαμβάνει την ομάδα προσανατολισμού της Οικονομίας και της Πληροφορικής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μην εμβαθύνουν στα μαθήματα της αντίστοιχης ομάδας προσανατολισμού της Β΄ τάξης κι έτσι να αναγκάζονται να παρακολουθούν υποχρεωτικά την ομάδα ανθρωπιστικών ή θετικών σπουδών. Είναι καταφανής η άνιση αντιμετώπιση των μαθητών αυτών αφού δεν εμβαθύνουν σε όλα τα επιστημονικά αντικείμενα βαρύτητας του προσανατολισμού των σπουδών τους.
Επισημαίνουμε επιπλέον ότι το αντικείμενο της οικονομικής επιστήμης είναι απαραίτητη γενική γνώση και ως τέτοια πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο. Γι’ αυτό τον λόγο είναι αναγκαίο οι μαθητές να διδάσκονται πως κινείται η οικονομία, ποια είναι τα βασικά ρεύματα οικονομικής σκέψης, ποια είναι τα βασικά εργαλεία οικονομικής ανάλυσης και οικονομικής πολιτικής. Ιδιαίτερα για την χώρα μας, που ταλανίζεται για περισσότερο από μία δεκαετία από σοβαρά οικονομικά προβλήματα και κρίσεις, οι γνώσεις αυτές είναι απαραίτητες για να εφοδιάσουν τους μελλοντικούς πολίτες με αναγκαία εφόδια κρίσης και πράξης.
Ως εκ τούτου το μάθημα της Οικονομίας πρέπει να διδάσκεται ως μάθημα Γενικής Παιδείας πράγμα που θα έχει διπλά ευεργετικό αποτέλεσμα: αφενός όλοι οι μαθητές του Λυκείου θα έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τις βασικές έννοιες της Οικονομίας και αφετέρου όσοι αποφασίσουν να επιλέξουν οικονομικές σχολές- που αποτελούν και το 34% των πανεπιστημιακών σχολών πανελληνίως (!) - θα έχουν ήδη μυηθεί στο εν λόγω γνωστικό αντικείμενο και θα είναι έτοιμοι να εμβαθύνουν στις οικονομικές θεωρίες στην Γ΄ τάξη.
Με βάση τα παραπάνω προτείνουμε να εισαχθεί το μάθημα «Αρχές Οικονομίας» ως μάθημα Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου με το δεδομένο ότι υπάρχει και το αντίστοιχο διδακτικό εγχειρίδιο.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων
Η Πρόεδρος της Ε.Ο.Ε.Δ.Ε. Μακεδονίας Θράκης
Όλγα Δαμιανίδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου