Η Ιωάννα προσκαλεί τουρίστες στην κουζίνα της στο Ηράκλειο και τους
μαθαίνει να φτιάχνουν καλτσούνια με 15 ευρώ. Στην ίδια πόλη, ο Μάνος
ξέρει ποια είναι η καλύτερη ποδηλατοβόλτα. Με 25 ευρώ η Κωνσταντίνα
αναλαμβάνει να διοργανώσει τη βραδινή έξοδο: Creta by night.
Η Μάτα από την Αθήνα προτείνει βόλτες στην Καισαριανή, η Φανή διοργανώνει βραδιές στα μπουζούκια, ο Βασίλης προτείνει κούρεμα και ξύρισμα σε παραδοσιακό μπαρμπέρικο, ο Μανώλης έχει καταγράψει τα ωραιότερα έργα τέχνης σε τοίχους της Αθήνας και προσφέρεται να μυήσει τους τουρίστες στο ελληνικό street art.
Κάθε προορισμός είναι ένα μυστήριο και ο τουρίστας καλείται να το αποκρυπτογραφήσει. Τρεις νεαροί Ελληνες και ένας Ινδός βρήκαν τον τρόπο. Δημιούργησαν την ταξιδιωτική πλατφόρμα dopios.com, παρακινώντας τους ντόπιους να επωφεληθούν από το προϊόν που είναι συνυφασμένο με την ελληνική οικονομία: τον τουρισμό.
Μεγάλη ανταπόκριση
Η πλατφόρμα ξεκίνησε τον περασμένο Ιούνιο και έχει βρει ανταπόκριση από εκατοντάδες τουρίστες οι οποίοι επιθυμούν κάτι παραπάνω από το κλισέ τρίπτυχο, που περιλαμβάνει ακριβή χωριάτικη-μουσείο-musaka. Μεσολαβεί ώστε οι απαιτητικοί τουρίστες να βρουν τον ιδανικό ντόπιο που είναι πρόθυμος να τους μυήσει στα μυστικά του τόπου του.
«Ξαφνικά, αυτά που ανακαλύπτεις συνήθως πριν γυρίσεις πίσω τώρα τα ξέρεις από πριν», λέει ο 29χρονος Αλέξανδρος Τρίμης, ιδρυτικό στέλεχος της πλατφόρμας. Σπούδασε στο Stanford και κινείται μεταξύ Αθήνας και Σαν Φρανσίσκο, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, ο Νίκος Σαριλάκης, ο Μανώλης Κουνελάκης και ο προγραμματιστής Ανάντ Χένρι.
«Μιλάμε για περίπου 300 δραστηριότητες συνολικά από 750 εγγεγραμμένους locals», λέει ο Αλέξανδρος. «Μπαίνοντας στο site, ο ταξιδιώτης έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα προφίλ, να ψάξει για ντόπιους, να δει αξιολογήσεις που έχουν γίνει από προηγούμενους χρήστες. Από την άλλη πλευρά, ο ντόπιος δηλώνει τα στοιχεία του, κατηγοριοποιεί και κοστολογεί την εμπειρία που επιθυμεί να προσφέρει...» λέει ο Αλέξανδρος. «Τα οφέλη είναι και για τους δύο. Ο ντόπιος δείχνει την πλευρά της πόλης που τον κάνει περήφανο και κάνει γνωριμίες που ίσως του φανούν χρήσιμες σε κάποιο ταξίδι, ενώ βγάζει ταυτόχρονα και το χαρτζιλίκι του».
«Μπορείς να βρεις τον τύπο ανθρώπου που σου ταιριάζει. Νέο, φοιτητή, συνταξιούχο, γονέα. Οι περισσότεροι εφοδιάζονται με τις απαραίτητες πληροφορίες πριν φτάσουν στον προορισμό», συνεχίζει ο ίδιος. Η ιδέα ήρθε στο μυαλό του όταν «μια φίλη ταξίδευε για τη Νέα Ορλεάνη. Ηταν εντελώς χαμένη, δεν ήξερε τι να κάνει. Τα τουριστικά sites ήταν γεμάτα πληροφορίες οι οποίες ήταν παλιές. Και έξω κυκλοφορούσε ένας μεγάλος αριθμός ντόπιων που είχαν τις ίδιες προτιμήσεις. Ετσι, ξεκινήσαμε έρευνα αγοράς και φτιάξαμε την πλατφόρμα».
Η ιστοσελίδα προσφέρει δράσεις σε Αθήνα, Σαν Φρανσίσκο και Κρήτη, ενώ το επόμενο διάστημα θα ενταχθούν η Κωνσταντινούπολη και το Λονδίνο. Μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχει επεκταθεί στη Θεσσαλονίκη, την Πελοπόννησο, τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, και τη Στερεά Ελλάδα, ενώ πρόσφατα «κατέκτησε» και την Κρήτη. Εκεί οι ντόπιοι προτείνουν μέρη για βουτιές, μάζεμα ελιών, ξενάγηση στην άγρια ομορφιά της Κρήτης και γευσιγνωσία στους αμπελώνες. Οσοι επιλέξουν την Αθήνα μπορούν να επιλέξουν επίσης βόλτα στον Υμηττό με μηχανή, ιστιοπλοΐα στην Υδρα, τουρ στα δισκοπωλεία της Αθήνας, γαστρονομικό περίπατο σε ψαγμένα ταβερνάκια της πόλης, καφέ σε κρυφά σοκάκια στα Αναφιώτικα. Οι τουρίστες είναι εδώ και όποιος έχει διάθεση και χρόνο επιστρατεύει τα ταλέντα του και προσφέρει υπηρεσίες. Εκτός από το χαρτζιλίκι, είναι και ένας τρόπος για να κάνεις practice στις ξένες γλώσσες.
Πηγή: www.enet.gr
Η Μάτα από την Αθήνα προτείνει βόλτες στην Καισαριανή, η Φανή διοργανώνει βραδιές στα μπουζούκια, ο Βασίλης προτείνει κούρεμα και ξύρισμα σε παραδοσιακό μπαρμπέρικο, ο Μανώλης έχει καταγράψει τα ωραιότερα έργα τέχνης σε τοίχους της Αθήνας και προσφέρεται να μυήσει τους τουρίστες στο ελληνικό street art.
Κάθε προορισμός είναι ένα μυστήριο και ο τουρίστας καλείται να το αποκρυπτογραφήσει. Τρεις νεαροί Ελληνες και ένας Ινδός βρήκαν τον τρόπο. Δημιούργησαν την ταξιδιωτική πλατφόρμα dopios.com, παρακινώντας τους ντόπιους να επωφεληθούν από το προϊόν που είναι συνυφασμένο με την ελληνική οικονομία: τον τουρισμό.
Μεγάλη ανταπόκριση
Η πλατφόρμα ξεκίνησε τον περασμένο Ιούνιο και έχει βρει ανταπόκριση από εκατοντάδες τουρίστες οι οποίοι επιθυμούν κάτι παραπάνω από το κλισέ τρίπτυχο, που περιλαμβάνει ακριβή χωριάτικη-μουσείο-musaka. Μεσολαβεί ώστε οι απαιτητικοί τουρίστες να βρουν τον ιδανικό ντόπιο που είναι πρόθυμος να τους μυήσει στα μυστικά του τόπου του.
«Ξαφνικά, αυτά που ανακαλύπτεις συνήθως πριν γυρίσεις πίσω τώρα τα ξέρεις από πριν», λέει ο 29χρονος Αλέξανδρος Τρίμης, ιδρυτικό στέλεχος της πλατφόρμας. Σπούδασε στο Stanford και κινείται μεταξύ Αθήνας και Σαν Φρανσίσκο, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, ο Νίκος Σαριλάκης, ο Μανώλης Κουνελάκης και ο προγραμματιστής Ανάντ Χένρι.
«Μιλάμε για περίπου 300 δραστηριότητες συνολικά από 750 εγγεγραμμένους locals», λέει ο Αλέξανδρος. «Μπαίνοντας στο site, ο ταξιδιώτης έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα προφίλ, να ψάξει για ντόπιους, να δει αξιολογήσεις που έχουν γίνει από προηγούμενους χρήστες. Από την άλλη πλευρά, ο ντόπιος δηλώνει τα στοιχεία του, κατηγοριοποιεί και κοστολογεί την εμπειρία που επιθυμεί να προσφέρει...» λέει ο Αλέξανδρος. «Τα οφέλη είναι και για τους δύο. Ο ντόπιος δείχνει την πλευρά της πόλης που τον κάνει περήφανο και κάνει γνωριμίες που ίσως του φανούν χρήσιμες σε κάποιο ταξίδι, ενώ βγάζει ταυτόχρονα και το χαρτζιλίκι του».
«Μπορείς να βρεις τον τύπο ανθρώπου που σου ταιριάζει. Νέο, φοιτητή, συνταξιούχο, γονέα. Οι περισσότεροι εφοδιάζονται με τις απαραίτητες πληροφορίες πριν φτάσουν στον προορισμό», συνεχίζει ο ίδιος. Η ιδέα ήρθε στο μυαλό του όταν «μια φίλη ταξίδευε για τη Νέα Ορλεάνη. Ηταν εντελώς χαμένη, δεν ήξερε τι να κάνει. Τα τουριστικά sites ήταν γεμάτα πληροφορίες οι οποίες ήταν παλιές. Και έξω κυκλοφορούσε ένας μεγάλος αριθμός ντόπιων που είχαν τις ίδιες προτιμήσεις. Ετσι, ξεκινήσαμε έρευνα αγοράς και φτιάξαμε την πλατφόρμα».
Η ιστοσελίδα προσφέρει δράσεις σε Αθήνα, Σαν Φρανσίσκο και Κρήτη, ενώ το επόμενο διάστημα θα ενταχθούν η Κωνσταντινούπολη και το Λονδίνο. Μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχει επεκταθεί στη Θεσσαλονίκη, την Πελοπόννησο, τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, και τη Στερεά Ελλάδα, ενώ πρόσφατα «κατέκτησε» και την Κρήτη. Εκεί οι ντόπιοι προτείνουν μέρη για βουτιές, μάζεμα ελιών, ξενάγηση στην άγρια ομορφιά της Κρήτης και γευσιγνωσία στους αμπελώνες. Οσοι επιλέξουν την Αθήνα μπορούν να επιλέξουν επίσης βόλτα στον Υμηττό με μηχανή, ιστιοπλοΐα στην Υδρα, τουρ στα δισκοπωλεία της Αθήνας, γαστρονομικό περίπατο σε ψαγμένα ταβερνάκια της πόλης, καφέ σε κρυφά σοκάκια στα Αναφιώτικα. Οι τουρίστες είναι εδώ και όποιος έχει διάθεση και χρόνο επιστρατεύει τα ταλέντα του και προσφέρει υπηρεσίες. Εκτός από το χαρτζιλίκι, είναι και ένας τρόπος για να κάνεις practice στις ξένες γλώσσες.
Πηγή: www.enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου