Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Aυστηροί κανόνες μάρκετινγκ στο Mουντιάλ


Δύο συλλήψεις για προώθηση της μπίρας Bavaria στη N. Aφρική στο ματς Ολλανδία - Δανία

Εντύπωση έχει προκαλέσει η σύλληψη δύο Ολλανδέζων, που προωθούσαν την μπίρα Bavaria, στο ματς Ολλανδία - Δανία, στο πλαίσιο των αυστηρότερων κανόνων μάρκετινγκ που εφαρμόζει η FIFA στο Mουντιάλ.

«Οι συγκεκριμένες γυναίκες, που αποτελούσαν μέρος μιας μεγαλύτερης ομάδας γυναικών, θεωρούνται ύποπτες για εμπλοκή σε οργανωμένες πράξεις διεξαγωγής παράνομων εμπορικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του αγώνα της Δευτέρας ανάμεσα σε Δανία και Ολλανδία» ανέφερε η ανακοίνωση της νοτιοαφρικανικής αστυνομίας.

Παρόμοιο περιστατικό

Δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη εταιρεία ζυθοποιίας έρχεται σε σύγκρουση με τη FIFA για περιστατικά οπαδών που φορούσαν πορτοκαλί ρούχα σε ποδοσφαιρικά γήπεδα, καθώς παρόμοιο περιστατικό είχε συμβεί και στο προηγούμενο Παγκόσμιο Κύπελλο, το 2006 στη Γερμανία.

Οι συλλήψεις αντανακλούν το πόσο μακριά σκοπεύουν να φτάσουν τα στελέχη της FIFA, της ανώτατης ποδοσφαιρικής αρχής, για να προστατεύσουν τους επίσημους χορηγούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η Budweiser, η επίσημη μπίρα της διοργάνωσης. Το Mουντιάλ έχει οκτώ βασικούς χορηγούς, συμπεριλαμβανομένων των McDonald’s, Castrol, Conti-nental, έξι εταίρους και έξι εθνικούς υποστηρικτές. Bασικοί εταίροι της FIFA, οι Adidas, Coca-Cola, Emirates, Hyundai/Kia, Sony και Visa, έχουν δαπανήσει 100 εκατ. δολ. έκαστος. Στην προσπάθειά της να προστατεύσει τους επίσημους χορηγούς της, οι οποίοι δαπάνησαν συνολικά 1,2 δισ. δολ. για να αποκτήσουν το συγκεκριμένο δικαίωμα, η Ν. Αφρική ενίσχυσε τη νομοθεσία περί εμπορικών σημάτων πριν από την έναρξη της διοργάνωσης.

«Γκρίζα διαφήμιση»

Η μπίρα Bavaria δεν είναι πάντως το πρώτο εμπορικό σήμα που ήρθε σε σύγκρουση με τη FIFA σε αυτή τη διοργάνωση, καθώς ο οργανισμός έχει δεχθεί πάνω από 2.500 καταγγελίες για περιπτώσεις «γκρίζας διαφήμισης». Σύμφωνα πάντως με διαδικτυακή έρευνα της Nielsen, οι καταναλωτές έχουν συνδέσει σε μεγαλύτερο βαθμό τη ποδοσφαιρική διοργάνωση με τη Nike, η οποία όχι μόνο δεν αποτελεί χορηγό αλλά είναι ο βασικός ανταγωνιστής του βασικού χορηγού, της Adidas. Χρησιμοποιώντας μία διαφημιστική καμπάνια που έδινε έμφαση σε γνωστούς ποδοσφαιριστές, η Nike κατάφερε να προωθηθεί στο μυαλό των καταναλωτών σε μεγαλύτερο βαθμό από όλες τις άλλες επίσημες εταιρείες της διοργάνωσης, σηματοδοτώντας έτσι μία ιδιαίτερα δημιουργική τεχνική μάρκετινγκ.

Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...