Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Καμπάνιες εμψύχωσης: Αισιοδοξείτε, είναι μεταδοτικό!

Διαφήμιση και μάρκες καλούνται να τονώσουν το ηθικό των Ελλήνων, μεταδίδοντάς τους μία νότα αισιοδοξίας αυτές τις δύσκολες στιγμές. Μπορούν άραγε να τα καταφέρουν; Το 1939, και ενώ η ναζιστική απειλή εξαπλωνόταν στην Ευρώπη, το βρετανικό υπουργείο Πληροφοριών επιστράτευσε τους καλύτερους συμβούλους αναθέτοντάς τους μία αποστολή, εξίσου σημαντική με τον πόλεμο στον οποίο ετοιμαζόταν η χώρα να εισέλθει: την εμψύχωση των Βρετανών και την καλλιέργεια ενθουσιασμού για τη συμμετοχή τους στον αγώνα κατά της χιτλερικής Γερμανίας.Αφίσες όπως αυτό με το φτυάρι και το μήνυμα «Dig for Victory» κατάφεραν να μεταδώσουν αισιοδοξία στους Βρετανούς για την έκβαση του πολέμου, αποτελώντας παράλληλα μία από τις πιο επιτυχημένες πολεμικές καμπάνιες.

Σχεδόν 70 χρόνια μετά, σε έναν άλλο «πόλεμο» -με οικονομικές διαστάσεις και στην Ελλάδα αυτή τη φορά- η διαφήμιση καλείται να τονώσει το ηθικό μας και να μας πείσει ότι μπορούμε ακόμα να αισιοδοξούμε. Αρκεί οι Έλληνες να ενωθούμε σαν γροθιά, αντλώντας δύναμη από το παρελθόν μας, το οποίο έχει αποδείξει επανειλημμένως ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, ακόμα και στα δύσκολα.

Ήδη στον αέρα βρίσκονται τέσσερις καμπάνιες που έχουν ως στόχο να τονώσουν την ψυχολογία του Έλληνα. Σίγουρο πάντως θα πρέπει να θεωρείται ότι θα ακολουθήσουν και άλλες ενέργειες, καθώς η Διαφήμιση έχει αποδείξει ότι υπηρετεί συστηματικά το ρόλο της ως καθρέφτης της κοινωνίας, ενώ και οι μάρκες καλούνται να υπερασπιστούν για άλλη μία φορά τη συναισθηματική σχέση που χτίζουν με τους καταναλωτές.

Οι «Έλληνες» του ΟΠΑΠ
Με το τηλεοπτικό σποτ «Έλληνες» και την αντίστοιχη καταχώριση στα έντυπα και internet banners, συνεχίζεται η καμπάνια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης του ΟΠΑΠ, με κεντρικό μήνυμα «Μπορούμε. Είμαστε Έλληνες. Όλοι μαζί, δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη». Η ιδέα, σε πρώτη φάση, εστίασε με ρεαλισμό και αισιοδοξία σε οικείες προς όλους μας στιγμές της καθημερινότητας. Στην εξέλιξή της, φωτίζονται στοιχεία και γεγονότα, όπως ερμηνείες, μελωδίες, πρωτιές, επιτυχίες, που συνετέλεσαν σημαντικά στην πρόοδο της χώρας και στην ανάταση των Ελλήνων, υπενθυμίζοντας όλα αυτά που μπορούμε να πετύχουμε ξανά.
Βασικό στοιχείο της εκστρατείας αποτελεί η εμφάνιση Ελλήνων με ειδικό βάρος και επιρροή σε θέματα πολιτισμού, αθλητισμού και επιστημών σε διεθνές επίπεδο.

«Θα τη βγάλουμε καθαρή. Είναι στο χέρι μας» από τα my planet
Η καμπάνια των οικολογικών προϊόντων My Planet της Rolco Βιανίλ έχει ως στόχο όχι μόνο να ενημερώσει τους καταναλωτές για τις μειωμένες τους τιμές, αλλά και να εμφυσήσει στους Έλληνες μια νότα αισιοδοξίας. Η καμπάνια αναφέρεται στην ανάγκη όλων μας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές να συνεχίσουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον, να ανακυκλώνουμε και να το προστατεύουμε, στηρίζοντας παράλληλα την ελληνική οικονομία, αγοράζοντας προϊόντα My Planet, τα οποία πωλούνται πλέον στις χαμηλότερες τιμές που είχαν ποτέ. Κεντρικό μήνυμα της επικοινωνίας, είναι το αισιόδοξο «Θα τη βγάλουμε καθαρή. Είναι στο χέρι μας».

«Όλοι μαζί, η Ελλάδα μπορεί» από τον Σκάι
Την αξία της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας έχει ως στόχο να προβάλλει η καμπάνια του Σκάι «Όλοι μαζί, η Ελλάδα μπορεί», η οποία έχει προτρεπτικό και συμμετοχικό χαρακτήρα. Η καμπάνια βρίσκεται στον αέρα στο σύνολο των Μέσων του συγκροτήματος Σκάι (Ραδιόφωνο, Τηλεόραση, Διαδίκτυο) και θα συμπεριλάβει επιπλέον σειρά ποικίλων δράσεων, με μεγάλη χρονική διάρκεια, καθώς αποσκοπεί στην αφύπνιση της ελληνικής κοινωνίας, σε ολόκληρη τη χώρα.

«Κάθε μέρα κάτι θετικό» στα Carrefour
«Είναι ωραίο να ξέρεις πως κάποιος σκέφτεται θετικά για σένα κάθε μέρα» είναι το μήνυμα της καμπάνιας των Carrefour και Carrefour Μαρινόπουλος, η οποία ήταν και η πρώτη επικοινωνία που βγήκε στον αέρα με σκοπό να μεταδώσει μία νότα αισιοδοξίας στο κοινό. Το μήνυμα αυτό οπτικοποιείται με κοντινά πλάνα σε πρόσωπα ανθρώπων που χαμογελούν σιγά-σιγά. Την καμπάνια, υπογράφει το μήνυμα «Κάθε μέρα κάτι θετικό!».

Πηγή: Marketing Week

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...