Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση": Δράσεις "digi-retail" και "digi-content"

Σε μία περίοδο που η ανάγκη για επενδύσεις είναι μεγάλη, μα τα διαθέσιμα κονδύλια περιορισμένα, ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης έρχεται, ως μάννα εξ ουρανού, να θέσει τις τεχνολογικές βάσεις για ένα καλύτερο αύριο. Άραγε θα το αξιοποιήσει η εγχώρια επιχειρηματική κοινότητα;

Είχε γίνει γνωστό εδώ και μήνες ότι προς το τέλος του 2010 θα ανακοινωνόταν η έναρξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» και των δράσεων «digi-content» και «digi-retail» και η αγορά ανυπομονούσε. Πράγματι, πριν από μερικές εβδομάδες δόθηκαν στη δημοσιότητα οι λεπτομέρειες του προγράμματος και ήδη οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι έσπευσαν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις προτάσεις τους.

«Digi-content»
H δράση «digi-content», για την οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να καταθέσουν αίτηση μέχρι και την 14η Ιανουαρίου, αφορά στην ενίσχυση της δημιουργίας δυναμικού και πλούσιου ελληνικού ευρυζωνικού περιεχομένου. Απευθύνεται, μεταξύ άλλων, σε κλάδους με εκδοτικές δραστηριότητες, καθώς και σε παρόχους ενημερωτικού περιεχομένου και σε εταιρείες διαχείρισης έντυπου.

Στόχος της είναι δε, να εμπλουτίσει το ελληνικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, ενισχύοντας παράλληλα την ψηφιακή του διάθεση μέσα από πολλαπλά τεχνολογικά κανάλια, όπως οι ψηφιακοί αναγνώστες βιβλίων, τα tablet pc και οι συσκευές κινητής επικοινωνίας. Όσο για τα συνολικά κονδύλια που αναμένεται να διατεθούν στις ενδιαφερόμενες εταιρείες, αυτά θα ανέλθουν σε 20 εκατ. ευρώ και θα ενισχύσουν κατά 50% τεχνολογικές επενδύσεις σε ευρυζωνικό περιεχόμενο, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.

«Digi-retail»
Αντίστοιχα, η δράση «digi-retail» υπόσχεται την «ψηφιακή ενίσχυση» των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου με στόχο πρώτον, τη βελτίωση της εσωτερικής τους διαχείρισης και τη μείωση του κόστους λειτουργίας τους, και δεύτερον, την ψηφιακή εξωστρέφεια και την πρόσβαση σε νέα καταναλωτικά κοινά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας για την ηλεκτρονική τους προβολή και προώθηση.

Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η υιοθέτηση ολοκληρωμένων διαδικασιών ψηφιακής λιανικής, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, οι «έξυπνες» κάρτες, τα ηλεκτρονικά κουπόνια, η Διαφήμιση και παρουσία στα sites κοινωνικής δικτύωσης και τα δίκτυα Digital Signage.

Η υποβολή επενδυτικών σχεδίων για αυτήν τη δράση θα διαρκέσει από τις 14 Ιανουαρίου έως και τις 15 Φεβρουαρίου, ενώ, όπως έγινε γνωστό, θα διατεθούν πόροι του ΕΣΠΑ 2007-2013 ύψους 100 εκατ. ευρώ.

«Ψηφιακή Ελλάδα»
Σε πρόσφατη εκδήλωση για την ενημέρωση του επιχειρηματικού κόσμου αναφορικά με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι δράσεις «digi-retail» και «digi-content», o Αλέξανδρος Μπρέγιαννης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Ψηφιακές Ενισχύσεις», αναφέρθηκε στις καινοτομίες που χαρακτηρίζουν τις συγκεκριμένες δράσεις. Πιο συγκεκριμένα, επισήμανε ότι διευκολύνουν τη συμμετοχή όλων των εταιρειών, από τις πολύ μικρές μέχρι τις πολύ μεγάλες, ανεξαρτήτως κύκλου εργασιών και απασχολούμενου προσωπικού. Πρόσθεσε δε ότι οι αποπληρωμές θα πραγματοποιούνται άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις.

Μένει να αποδειχτεί, λοιπόν, και έμπρακτα η διάθεση των ελληνικών επιχειρήσεων να «αρπάξουν», εν καιρώ κρίσης, την ευκαιρία που τους προσφέρεται. Πώς θα το κάνουν αυτό; Καταθέτοντας επιχειρηματικά σχέδια όχι απλώς για να το κάνουν, αλλά στοχευμένα. Με τέτοιον τρόπο, ώστε να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Πολλά έχουν αλλάξει σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Ήδη περισσότεροι από το 50% των Ελλήνων συχνάζουν στο Διαδίκτυο. Περίπου 3,3 εκατ. επισκέπτονται τακτικά το Facebook. Και, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari, οι online shoppers τετραπλασιάστηκαν μέσα στην τελευταία πενταετία -αποτελούν πλέον το 13% του ελληνικού πληθυσμού- ενώ χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται σημαντικά το ποσό που δαπανάται για online αγορές. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συνήθειες και προτιμήσεις. Έχουν «αγκαλιάσει» πια τις νέες τεχνολογίες. Οφείλουν, λοιπόν, να κάνουν το ίδιο και τα brands...

Πηγή: Marketing Week

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...