Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Έλληνες πολίτες χωρίς στοιχειώδεις γνώσεις οικονομικών!

Διαβάστε παρακάτω μία συνέντευξη του προέδρου του Περιφερειακού Τμήματος Μακεδονίας-Θράκης της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Παναγιώτη Μητακίδη σχετικά με την οικονομική εκπαίδευση, η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία":

Στη χώρα που πλήττεται από μια οδυνηρή οικονομική κρίση, στη χώρα όπου το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει επιβάλει μερικά από τα πιο σκληρά οικονομικά μέτρα, οι μαθητές κινδυνεύουν να τελειώσουν το λύκειο χωρίς ποτέ να έχουν διδαχθεί αρχές οικονομίας.

Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων στη "Μ" ο πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Μακεδονίας-Θράκης της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Παναγιώτης Μητακίδης: "Σήμερα δεν διδάσκεται κανένα οικονομικό μάθημα στις τρεις τάξεις του γυμνασίου, με αποτέλεσμα οι μαθητές που δεν συνεχίζουν τη φοίτησή τους στο λύκειο να μην έχουν λάβει καμία οικονομική εκπαίδευση και να αγνοούν τελείως τις βασικές οικονομικές έννοιες οι οποίες επηρεάζουν τη ζωή τους, όπως ο πληθωρισμός, η ανεργία, το ΑΕΠ, το έλλειμμα κτλ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές των γενικών λυκείων να έρχονται σε επαφή με τις οικονομικές έννοιες μόνο στην πρώτη τάξη και μόνο το 30% περίπου των μαθητών να εμβαθύνει στις οικονομικές στην τρίτη τάξη, εφόσον το επιλέξει. Επίσης, περίπου το 60% των μαθητών δεν έχει καμία επαφή με τις έννοιες της οργάνωσης και της διοίκησης".

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, συζητείται το μάθημα των οικονομικών να μην είναι πλέον γενικής παιδείας αλλά μάθημα επιλογής, ενώ προβλέπονται δύο μαθήματα οικονομικών στη δευτέρα λυκείου και άλλα δύο στην τρίτη λυκείου, επίσης επιλογής. Όλα αυτά συμβαίνουν στον χώρο της παραμελημένης δημόσιας εκπαίδευσης, την ώρα που οι έλληνες μαθητές διαπρέπουν σε ομαδικά διαδικτυακά παιχνίδια οικονομικής σκέψης, όπως το banks in action, που παίζονται σε ιδιωτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας με προτροπή μάλιστα των ίδιων των καθηγητών.

Με επιστολή της στην υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρει ότι "πρέπει να εισαχθεί ένα οικονομικό μάθημα στο γυμνάσιο. Σε ό,τι αφορά το λύκειο, θα πρέπει να παραμείνει το μάθημα της α’ λυκείου στην ομάδα των υποχρεωτικών διδασκόμενων μαθημάτων γενικής παιδείας, ώστε να διασφαλιστεί έστω η ελάχιστη παροχή οικονομικών γνώσεων στους έλληνες πολίτες και να διασφαλιστεί η συνέχεια των μαθημάτων της οικονομίας και της διοίκησης επιχειρήσεων στη β’ και στη γ’ τάξη του γενικού λυκείου με τη δημιουργία ομάδας οικονομικών θεμάτων".

Είναι απαράδεκτο να ολοκληρώνει κάποιος τις σπουδές του στο δημόσιο σχολείο και να μην έχει διδαχθεί βασικές έννοιες οικονομίας, ειδικά τη σημερινή εποχή, που όλα εξαρτώνται από την οικονομία, καταλήγει ο κ. Μητακίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...