Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Οικονομική ευκαιρία για τη Ρώμη η κενή θέση του Πάπα

Το 2005, κατά τη διάρκεια της κηδείας του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’, τα πλακόστρωτα δρομάκια γύρω από τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου είχαν πλημμυρίσει από πιστούς. Είχαν έρθει για να υποβάλουν τα σέβη τους σε ένα χαρισματικό ποντίφικα. Ωστόσο, έπρεπε και κάπου να φάνε.

«Δουλεύαμε 24 ώρες το 24ωρο, φτιάχνοντας πίτσες όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε», θυμάται ο Andrea Marotta, ετών 23, ο οποίος μαζί με τον πατέρα του, πουλάει πίτσες στην τιμή των 5 ευρώ η μία στο Pizza Panini San Pietro, ένα μικρό μαγαζί  κοντά στο Βατικανό .

Σήμερα, η θέση του Πάπα είναι και πάλι κενή. Στο τέλος του Φεβρουαρίου, ο Πάπας Βενέδικτος XVI, ο οποίος την εποχή που ήταν καρδινάλιος επέλεγε πίτσα με παρμεζάνα και Coca-Cola στο κατάστημα του Marotta, παραιτήθηκε, επικαλούμενος λόγους υγείας. Οι 115 καρδινάλιοι που θα επιλέξουν τον επόμενο Πάπα έχουν φτάσει. Αλλά η μεγάλη μάζα όχι ακόμη. Το τελευταίο μεγάλο γεγονός στο Βατικανό, η αγιοποίηση του Ιωάννη Παύλου Β’ το 2011, έφερε έσοδα ύψους περίπου 190 εκατ. ευρώ για τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια της πόλης, άλλα 30 εκατ. ευρώ για τις δημόσιες υπηρεσίες, όπως το λεωφορείο και το μετρό, και 15 εκατ. ευρώ για τα καταστήματα, σύμφωνα με μια μελέτη του εμπορικού επιμελητηρίου της επαρχίας Monza and Brianza.

Φέτος η πόλη της Ρώμης είπε ότι αναμένει από το κονκλάβιο να προσελκύσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες -έχει αποτιμήσει το κόστος της διαχείρισης του πλήθους στα 4,5 εκατ ευρώ. Η ταξιδιωτική ιστοσελίδα Expedia ανέφερε ότι οι κρατήσεις στην ιταλική της ιστοσελίδα με προορισμό τη Ρώμη διπλασιάστηκαν το πρώτο 24ωρο μετά την ανακοίνωση της παραίτησης του Βενέδικτου. Αλλά μέχρι στιγμής, εκτός από περίπου 5.000 δημοσιογράφους οι οποίοι έχουν ζητήσει διαπίστευση προκειμένου να καλύψουν το γεγονός, καθώς και τις χειμερινές εξορμήσεις ορισμένων τουριστών, το μεγάλο πλήθος δεν έχει κάνει ακόμη την εμφάνισή του. «Θα έπρεπε να έχει έρθει πολύς κόσμος, αλλά που είναι;», αναρρωτιέται ο πατέρας του Marotta, Pasquale, ετών 56. «Δυστυχώς, δεν υπάρχει πολλή δουλειά».

Μέχρι στιγμής οι μόνοι που αισθάνονται την έκρηκτική ατμόσφαιρα του κονκλαβίου είναι τα ξενοδοχεία που βρίσκονται πλησιέστερα στο Βατικανό. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Casevacanza.it, η ζήτηση για δωμάτια την εβδομάδα της 11ης Μαρτίου έχει αυξηθεί 30%. «Τέτοιο μήνα, είμαστε συνήθως άδειοι»,  λέει ο Viscardo Scialanga, διευθυντής του ξενοδοχείου Sant΄Anna, που βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μέτρα από τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου. «Τώρα θα είμαστε τη μια μέρα πλήρεις, την άλλη σχεδόν πλήρεις».

Από την άλλη πλευρά του δρόμου όμως, μέσα σε ένα κατάστημα με σουβενίρ που πουλάει τα πάντα, από μπλουζάκια και κούπες έως και φωτογραφίες από πρώην Πάπες, οι ιδοκτήτες έχουν άπλετο χρόνο για κουβεντούλα. «Φταίει η κρίση», λέει η Angela Bernardini, ετών 47. Η τελευταία καλή περίοδος, θυμάται, ήταν επί Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’. Στα καταστήματα της Ρώμης που πουλάνε σουβενίρ με θέμα τον Πάπα, παραμένουν στην πιο περίοπτη θέση αυτά που απεικονίζουν τον Ιωάννη Παύλο Β’. Η φωτογραφία του Βενέδικτου εμφανίζεται σπάνια.

Ενώ δεν έχει κάνει καμία προετοιμασία για το κονκλάβιο, η Bernardini  λέει πως η αλυσίδα προμηθειών  της είναι έτοιμη να φτιάξει μικρές αφίσες του νέου πάπα μέσα σε περίπου μία ώρα μετά την εκλογή, ενώ θα ακολουθήσουν γρήγορα τα μπρελόκ και οι φωτογραφίες με κορνίζες. «Χρειαζόμαστε ένα καλό πάπα», λέει. «Χρειαζόμαστε κάποιον που μπορεί να μιλήσει στην ψυχή των πιστών. Για εμάς πάλι τους εμπόρους εδώ, τίθεται και οικονομικό ζήτημα. Αν ο επόμενος Πάπας μπορεί να τα συνδυάσει και τα δύο, θα είναι τέλεια».

Πηγή: Capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...