Τετάρτη, 7 Μαΐου 2014

Νέες μορφές συναλλαγών: Ιστορία καινοτομίας και εξέλιξης

Σύμφωνα με διεθνή ερευνητικά δεδομένα, οι καταναλωτές συμφιλιώνονται όλο και περισσότερο με τις σύγχρονες μορφές συναλλαγών. Καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται, νέες εφαρμογές κάνουν την εμφάνισή τους και οι καταναλωτές καλούνται να τις υιοθετήσουν και να ωφεληθούν από πρωτοποριακές δυνατότητες.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η πρόκληση πλέον δεν βρίσκεται τόσο στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, η οποία ούτως ή άλλως θα συνεχίσει να τροφοδοτεί με ολοένα και περισσότερες και πιο καινοτόμες δυνατότητες, αλλά στην αλλαγή των συνηθειών. Η διείσδυση των νέων μορφών συναλλαγών στις μικροπληρωμές και στις επιχειρήσεις όπου παραδοσιακά οι πληρωμές γίνονται κυρίως με μετρητά, όπως καφετέριες και περίπτερα, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ελληνική αγορά, μας λέει ο Αθανάσιος Γεραμάνης, Country Manager της Mastercard σε Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα, περιγράφοντας τις παραμέτρους που θα οδηγήσουν στην ευρύτερη ανάπτυξη των εν λόγω μορφών συναλλαγών στην ελληνική αγορά. Η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας, επισημαίνει επίσης την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών μέσω internet και mobile, την πρόσβαση του καταναλωτή στην υπηρεσία, τη δυνατότητα αποδοχής των συναλλαγών αυτών σε σημεία πώλησης και τη σωστή προβολή των υπηρεσιών. Όπως μας λέει η ίδια, η στάση των καταναλωτών βελτιώνεται, γεγονός που οφείλεται τόσο στις ενέργειες ενημέρωσης, όσο και στα σχετικά προγράμματα επιβράβευσης. «Ταυτόχρονα, αναβαθμίζουμε συνεχώς τις παρεχόμενες υπηρεσίες με στόχο την αύξηση της ασφάλειας (chip & pin συναλλαγές) αλλά και τη βελτίωση διενέργειας των συναλλαγών (ταχύτερες contactless συναλλαγές)».

Από το πορτοφόλι, στις «over the air» συναλλαγές Η νέα, 3η όπως αποκαλείται, εποχή στις συναλλαγές, φέρει κυρίως τη σφραγίδα του «mobile» και του «contactless» με την τεχνολογία NFC. Η εφαρμογή της εν λόγω τεχνολογίας στις πλαστικές κάρτες είναι το πρώτο βήμα και, σύμφωνα με τον Γιώργο Δρυμιώτη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Cardlink, αυτό που κάνει πραγματικά τη διαφορά, είναι η εφαρμογή της σε άλλες συσκευές, όπως κινητά, ρολόγια, wearable συσκευές και πράγματα που ίσως δεν μπορούμε ακόμη να σκεφθούμε. «Το επόμενο βήμα, είναι να αλλάξει και ο τρόπος ταυτοποίησης του κατόχου, που σήμερα γίνεται με το παραδοσιακό pin», απαντά ο ίδιος στην ερώτησή μας για το τι επιφυλάσσει η τεχνολογία.

Είναι πιθανόν λοιπόν να δούμε σε μεγάλη κλίμακα χρήση βιομετρικών δυνατοτήτων στη διαδικασία ταυτοποίησης του κατόχου, όπως για παράδειγμα δακτυλικά αποτυπώματα, προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή. «Επόμενη τεχνολογία που σίγουρα θα δούμε να εφαρμόζεται, είναι η πλήρως “over the air” συναλλαγή», συμπληρώνει ο Γ. Δρυμιώτης. Τι σημαίνει αυτό; «Μόνον με τη φυσική παρουσία στο κατάστημα, τη συσκευή του πελάτη και το κατάλληλο οικοσύστημα λογισμικού, θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών με την επιχείρηση».

Πηγή: Marketing Week

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...