Κυριακή, 3 Φεβρουαρίου 2013

Βιβλιοπρόταση: Αυθεντίες του Μάνατζμεντ


Όλο το βιβλίο του Ά. Γούλντριτζ είναι δομημένο στην ανάλυση τεσσάρων κορυφαίων «κατηγορώ» που απευθύνει στη βιομηχανία των μεταπτυχιακών προγραμμάτων για τη διοίκηση επιχειρήσεων, των συμβουλευτικών εταιρειών που δημιουργούν και λειτουργούν παράλληλα με τα ακαδημαϊκά καθήκοντά τους οι διάσημοι δάσκαλοι του μάνατζμεντ αλλά και της φάμπρικας των εκδοτικών οίκων, με τα χιλιάδες εγχειρίδια και τις διάφορες κατατάξεις/βραβεία που αναδεικνύουν μεγάλους νικητές κάθε χρόνο. Ποια είναι αυτά τα «κατηγορώ»;
Με τα λόγια του Ά. Γούλντριτζ: α) ο θεσμός του μάνατζμεντ είναι δομικά ανίκανος για αυτοκριτική, β) αρέσκεται σε ορολογία που προκαλεί σύγχυση αντί να ενημερώνει, γ) σπάνια καταφέρνει να υπερβεί το πλαίσιο της απλής λογικής και δ) είναι ευεπηρέαστος, ασταθής και ταλανίζεται από αντιφάσεις οι οποίες δε θα επιτρέπονταν σε πιο παγιωμένες θεωρίες.
Στις σελίδες του βιβλίου ο αναγνώστης έχει την ευκαιρία να διαβάσει ορισμένες συναρπαστικές ιστορίες επίδρασης, επιρροής, χειραγώγησης κάποιες φορές, ορισμένων πανέξυπνων θεωρητικών των επιχειρήσεων πάνω σε επιχειρηματίες που, γεμάτοι άγχος για το παρόν και το μέλλον των οργανισμών που διοικούσαν –ήταν δεν ήταν μέτοχοι οι ίδιοι– κατέφευγαν στις υπηρεσίες των πρώτων. Μπορείτε να διαβάσετε τις εξελίξεις όχι μόνο στο εσωτερικό των μεγάλων πολυεθνικών και προβεβλημένων επιχειρήσεων-πελατών των γκουρού αλλά και τις υπόγειες διεργασίες στις κορυφαίες συμβουλευτικές εταιρείες όπως η Boston Consulting, η McKinsey (έπιασε στασίδι και στην Ελλάδα, τώρα που όλα πωλούνται, η μεγάλη αυτή εταιρεία που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις των προς πώληση εταιρειών…) κ.ά.
Ασφαλώς δεν πρόκειται για ένα εγχειρίδιο αντι-μάνατζμεντ, όπως ίσως πιστέψει ο βιαστικός αναγνώστης, καθώς ο συγγραφέας προέρχεται από τη Δύση και τον κόσμο των επιχειρήσεων. Το έργο του είναι μια ενδελεχής ανάλυση ενός παγκόσμιου φαινομένου που επηρεάζει τις ζωές μας, μια και η «ζωή» στη Δύση είναι απόλυτα συνδυασμένη με την «εργασία» και η εργασία ταυτισμένη με την «εταιρεία». Και εταιρεία σημαίνει διοίκηση και πωλήσεις.
Τι είναι τελικά οι αυθεντίες της διοίκησης επιχειρήσεων; «Είναι απατεώνες, οι γιατροί-μάγοι του καιρού μας, που παίζουν με τα άγχη των επιχειρηματιών προκειμένου να πουλήσουν τα ψεύτικα γιατροσόφια τους. Η σύγχρονη θεωρία του μάνατζμεντ είναι το ίδιο αξιόπιστη όσο και τα γιατροσόφια των μάγων», υποστηρίζει με σθένος ο συγγραφέας.
Αυτή η θέση, ειδικά σήμερα στην Ελλάδα-πειραματόζωο του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, εξηγεί πολλά από τα περίεργα, τα ανεξήγητα, τα ύποπτα και τα οδυνηρά που συμβαίνουν στη ζωή μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...