Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Επιλέγουν "Ελληνικά" δυο στους τρεις καταναλωτές

Μικρότερο καλάθι για 7 στους 10 Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό 68%) οι οποίοι εξακολουθούν να είναι απαισιόδοξοι, να έχουν άγχος και να αισθάνονται οικονομική και εργασιακή ανασφάλεια.

Όμως μεγάλο ποσοστό εξ αυτών (71%) βλέπει την οικονομική κρίση και ως μια ευκαιρία που θα οδηγήσει σε θετική αλλαγή για την κοινωνία και την οικονομία. Μάλιστα, διαφαίνεται ότι δημιουργούνται πλέον δομικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, οι οποίες θα διατηρηθούν για αρκετά χρόνια ακόμη και μετά το τέλος της οικονομικής ύφεσης.

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες δηλώνουν ότι όταν τελειώσει η κρίση δεν θα αγοράζουν και θα ξοδεύουν όπως παλιά – ποσοστό που αυξήθηκε από 30% των ερωτηθέντων το 2011 σε 44% των ερωτηθέντων το 2012. Την ίδια ώρα το 78% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σε αντίστοιχη ποιότητα και τιμή προτιμούν τα εγχώρια προϊόντα αλλά μόνο το 36% των ερωτηθέντων είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερο για αυτά

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από παγκόσμια έρευνα σε 16 χώρες την περασμένη Άνοιξη της συμβουλευτικής εταιρείας The Boston Consulting Group (BCG) στην οποία συμμετείχαν 20.000 ερωτηθέντες, συμπεριλαμβανομένων 780 Ελλήνων.

Ειδικότερα από την έρευνα προέκυψε ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες αισθάνονται ότι έχουν επηρεαστεί προσωπικά από την οικονομική κρίση και η χαμηλή αυτοπεποίθηση που αισθάνονται έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των αγορών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια με το 68% να δηλώνει ότι θα μειώσει κι άλλο τις αγορές, το 28% θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και μόνο το 4% σκοπεύει να αυξήσει τις αγορές.

Ωστόσο σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα της εταιρείας το ποσοστό εκείνων που δήλωναν ότι θα μειώσει και άλλο τις αγορές του περιορίστηκε. Πέρυσι είχε αγγίξει το 83%.

Ποιες κατηγορίες αντέχουν
Σχετικά
με τις κατηγορίες των καταναλωτικών αγαθών, οι 10 πιο ανθεκτικές κατηγορίες είναι αυτές των τροφίμων, οι οποίες φαίνεται να παραμένουν σταθερές στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών ενώ οι 10 κατηγορίες στις οποίες αναμένεται αισθητή μείωση κατανάλωσης περιλαμβάνουν προϊόντα όπως καλλυντικά, ρούχα, συσκευές για το σπίτι, εστιατόρια, αυτοκίνητα, ταξίδια, έπιπλα και πολυτελή προϊόντα.

Οι μοναδικές κατηγορίες στις οποίες αναμένεται κάποια μικρή αύξηση στην κατανάλωση είναι οι βρεφικές τροφές και βρεφικά προϊόντα, οι βιταμίνες και τα είδη υγιεινής διατροφής. Και ενώ παρατηρείται μια τάση των Ελλήνων καταναλωτών να καταναλώνει λιγότερο και κυρίως λιγότερα πολυτελή προϊόντα φαίνεται ότι ακόμα οι Έλληνες δεν επωφελούνται από τις προσφορές καθώς μόνο το 46% αγοράζει από προσφορές.

Τι δείχνει η έρευνα της Boston
1. Σχέση ποιότητας – τιμής: 8 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι θα καταναλώνει περισσότερα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά για τους επόμενους 12 μήνες.

2. Προϊόντα που ωφελούν την υγεία και την οικογένεια: Η άνεση, η υγεία, η ηρεμία και η οικογένεια προκύπτουν ως οι πιο σημαντικές αξίες για τους Έλληνες το 2012. Η μεγάλη σημασία αυτή όπως αυτές των υγιεινών τροφίμων στις πιο ανθεκτικές μέσα στην κρίση.

3. Έμφαση στα τοπικά προϊόντα: Μια ισχυρή προτίμηση στα τοπικά προϊόντα δείχνουν οι ερωτηθέντες στην έρευνα. 2 στους 3 Έλληνες προσέχει να αγοράζει εγχώρια προϊόντα περισσότερο απ’ ότι συνήθιζε.

Παράλληλα, το 78% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σε αντίστοιχη ποιότητα και τιμή προτιμούν τα εγχώρια προϊόντα αν και μόνο το 36% των ερωτηθέντων είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερο για αυτά.
Η αλληλεγγύη φαίνεται ότι αποκτά περισσότερη σημασία για τους Έλληνες αφού η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δήλωσε ότι «η διατήρηση των θέσεων εργασίας στη χώρα μου» είναι ο κύριος λόγος προτίμησης εγχώριων προϊόντων.

Πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το εθνικό αίσθημα είναι πολύ πιο έντονο σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, ενώ στην υπό ερώτηση «σε αντίστοιχη τιμή και ποιότητα προτιμώ τα εγχώρια προϊόντα», οι Έλληνες βρίσκονται στην προτελευταία θέση, μετά την Ιταλία, την Γαλλία, τη Γερμανία και Ισπανία.

4. Κατανάλωση μέσω διαδικτύου: Μόνο το 12% των Ελλήνων κάνει αγορές online συγκριτικά με το αντίστοιχο ποσοστό του 40% που ισχύει για όλους τους Ευρωπαίους. Το διαδίκτυο όμως στην Ελλάδα λειτουργεί ως καταλύτης για πωλήσεις λιανικής ύψους 7,5 δισ. ευρώ που ξεκινούν με έρευνα και σύγκριση μέσω διαδικτύου αλλά τελικά υλοποιούνται με παραδοσιακό τρόπο στα καταστήματα.

Το ποσό αυτό είναι δεκαπλάσιο του ύψους των συναλλαγών που γίνονται στο διαδίκτυο και αντιστοιχεί στο 7,7% του συνόλου των πωλήσεων στην ελληνική λιανική αγορά. Περίπου το 40% του ROPO αφορά τα αυτοκίνητα, την ένδυση, το φαγητό και τα ποτά.

Η Ελλάδα έχει το χαμηλότερο ROPO ως ποσοστό λιανικών πωλήσεων συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες (16,2% στη Γερμανία, 12,9% στη Γαλλία, 11,5% στη Βρετανία, 8,5% στην Τουρκία και 8,4% στην Ιταλία), μια ακόμη ένδειξη του αρχικού σταδίου στο οποίο βρίσκεται η ελληνική διαδικτυακή οικονομία.

Πηγή: Euro2day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...