Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

Μετακίνηση με το γείτονα

Αυξημένη κατά 20% - 22% είναι το τελευταίο εξάμηνο η «συνοδήγηση» και ο «συνεπιβατισμός» στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκπροσώπους του σχετικού κινήματος. Η πρακτική του carpooling, η μετακίνηση, δηλαδή, περισσότερων του ενός ατόμων -φίλων, γειτόνων ή απλών γνωστών- με ένα αυτοκίνητο, κυρίως προς την εργασία, βρίσκει ολοένα περισσότερους θιασώτες. Ο λόγος, προφανής: η τιμή της βενζίνης και το «συμμάζεμα» των εξόδων από όλους. Ετσι, εδώ και πέντε μήνες ξεκίνησε ο 30χρονος Χάρης Π. το carpooling. «Μένω στην Πεύκη και εργάζομαι στον Ασπρόπυργο. Καθημερινά μετακινούμαστε με άλλα δύο άτομα και χρησιμοποιούμε εναλλάξ τα αυτοκίνητά μας. Υπολογίζω ότι μου κοστίζει μάξιμουμ 5 ευρώ τη μέρα», λέει.

«Οι εγγραφές νέων χρηστών αυξήθηκαν περίπου κατά 20% από το διάστημα μετά το Πάσχα μέχρι σήμερα» λέει στην «Κ» ο κ. Γιώργος Σακελλάρης, εκ των συνιδρυτών του carpooling. gr, του «αρχαιότερου» διαδικτυακού κόμβου συνοδήγησης στην Ελλάδα που λειτουργεί από τις αρχές του 2006. Η εν λόγω ιστοσελίδα προσφέρει τις υπηρεσίες της δωρεάν και «μετράει» σήμερα περίπου 3.600 εγγεγραμμένους χρήστες. Κατά μέσο όρο έχει 1.500 μοναδικούς επισκέπτες την ημέρα και περίπου 30.000 - 40.000 μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα, με την αναλογία ανδρών - γυναικών να υπολογίζεται σε 65% και 35% αντίστοιχα.

Εκτός από τις εγγραφές χρηστών, έχουν αυξηθεί και τα «αιτήματα διαδρομών». Πρόκειται για τη φιλοσοφία επάνω στην οποία στηρίζεται το carpooling. Ο ενδιαφερόμενος προτείνει, προσφέρει ή αναζητεί μια διαδρομή, αναφέροντας αν διαθέτει αυτοκίνητο ή όχι. Δίνει τα στοιχεία του και περιμένει ανταπόκριση.

Αύξηση της τάξης του 22% ή αλλιώς 15.000 περίπου αιτήματα για συνοδήγηση το διάστημα από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο σημειώνει και η ιστοσελίδα pamemazi. gr, σύμφωνα με την κ. Ελένη Οικονομάκη, εκπρόσωπο του site στην Ελλάδα. Πρόκειται για γερμανική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τον Μάρτιο ξεκίνησε στην Ιταλία, τον Απρίλιο στην Πολωνία, τον Ιούνιο στη Γαλλία και τον Αύγουστο στην Αγγλία. «Η υπηρεσία στην Ελλάδα προσφέρεται δωρεάν, ενώ στο εξωτερικό κοστίζει 2 ευρώ τον μήνα. Η δραστηριοποίηση στην Ελλάδα βασίζεται αποκλειστικά σε έσοδα της εταιρείας κυρίως από τη Γερμανία» εξηγεί η ίδια. Αναφορικά με τη χρέωση, «στις άλλες χώρες ο συνοδηγός επιβαρύνεται μόνο με το κόστος της διαδρομής που έχει θέσει ο οδηγός. Αντίθετα ο οδηγός, θα λάβει 2 ευρώ λιγότερα από το συνολικό κόστος της διαδρομής, τα οποία αποτελούν έξοδα διαχείρισης του συστήματος ηλεκτρονικής κράτησης».

Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...