Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

8 βήματα για να εξάγω

Ένα νέο εργαλείο εξωστρέφειας, με την επωνυμία “8 βήματα για να εξάγω”, έχει αναπτύξει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), χρηστικό κυρίως για τις εταιρείες που θέλουν να επιχειρήσουν την πρώτη τους εξαγωγική προσπάθεια ή διαθέτουν περιορισμένη εξαγωγική παρουσία και επιθυμούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Το εργαλείο αποτελεί ουσιαστικά ένα εκπαιδευτικό υλικό και περιλαμβάνει οκτώ πρακτικά βήματα, τα οποία “διδάσκονται” στους ενδιαφερόμενους από στελέχη και συνεργάτες του ΣΕΒΕ: τώρα, γιατί, τι, ποιος, πού, πώς, πότε, πλάνο.

1. Στο πρώτο βήμα, το “τώρα”, γίνεται μια ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης της εταιρείας, ώστε να διαπιστωθεί αν διαθέτει το στελεχιακό δυναμικό, την υποδομή, αλλά και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για εξαγωγή ή πρέπει πρώτα να τα αποκτήσει προτού επιχειρήσει να βγει στις αγορές.

2. Στο βήμα “γιατί” η εταιρεία καλείται να αναγνωρίσει τα εξαγωγικά κίνητρα και τους σκοπούς της εξαγωγής. Υπάρχουν περιπτώσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ, Δημήτρη Λακασά, όπου εταιρείες επιχειρούν λανθασμένες επιλογές ή στοχεύσεις σε αγορές και προϊόντα.

3. Το βήμα “τι” προβλέπει τη χάραξη συγκεκριμένων στρατηγικών κατευθύνσεων για τα προϊόντα που θα εξαγάγει η εταιρεία. Η λογική πρέπει να είναι η ρήση των Αμερικανών “ασχολήσου με το πλεκτό σου” ή επικεντρώσου σε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλά, αυτό όπου είσαι ανταγωνιστικός, εξηγεί ο κ. Λακασάς.

4. Το βήμα “ποιος” αφορά την επιλογή του πελάτη, αυτού που θα υποδεχθεί στην ξένη χώρα το προϊόν.

5. Στο “πού” πρέπει να επιλεγούν οι αγορές προς τις οποίες θα πραγματοποιηθεί η εξαγωγή, μέσα από μια έρευνα-ιεράρχηση αγορών και στόχων. Πέραν της γεωγραφικής επιλογής, ενδέχεται να χρειαστεί μια εξειδικευμένη προσέγγιση σε μια συγκεκριμένη αγορά.

6. Στο βήμα “πώς” υπογραμμίζεται η ανάγκη για την σωστή επιλογή των συνεργατών και των καναλιών διανομής, αλλά και οι τρόποι της τιμολόγησης.

7. Το “πότε” αφορά τον χρονικό προγραμματισμό της εξαγωγής και κυρίως το αν είναι έτοιμη μια επιχείρηση να ξεκινήσει μια εξαγωγή τώρα ή θα πρέπει να εξασφαλίσει πρώτα κάποιες προϋποθέσεις.

8. Το τελευταίο βήμα αφορά τη σύνταξη του business plan, του επιχειρηματικού σχεδίου, ώστε όλα τα παραπάνω να κωδικοποιηθούν και να ενταχθούν στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης στόχευσης. Το σχετικό εργαλείο έχει ήδη αξιοποιηθεί από 18 επιχειρήσεις στην Αθήνα, οι οποίες είδαν, κατά τη διοίκηση του ΣΕΒΕ, βελτιώσεις στις εξαγωγικές τους επιδόσεις. Στο επόμενο διάστημα ο ΣΕΒΕ θα δώσει την ευκαιρία στις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν από κοντά τα οκτώ αυτά βήματα, μέσω σεμιναρίων που θα διοργανώσει.
Τα πρώτα σεμινάρια συνδιοργανώνονται με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, υπό τον τίτλο “εργαστήρια εξαγωγικής ετοιμότητας” και θα πραγματοποιηθούν στα τέλη Νοεμβρίου. Η διερεύνηση της ετοιμότητας των επιχειρήσεων, καθώς και η καθοδήγησή τους θα γίνει μέσω του εν λόγω εκπαιδευτικού υλικού.

Πηγή: Μακεδονία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...