Κυριακή, 29 Αυγούστου 2010

Η τεχνολογία στην υπηρεσία του marketing

Οι εταιρείες marketing πειραματίζονται με νέες ψηφιακές τεχνολογίες προκειμένου να «τσιμπήσουν» τους καταναλωτές την ώρα που ψωνίζουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας The Wall Street Journal.

Επιστρατεύοντας κάθε νέο διαθέσιμο τεχνολογικό μέσο, με δοκιμαστήρια εξοπλισμένα με διαδραστικά κάτοπτρα, με ειδικά περίπτερα στο εσωτερικό των mall, όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να συνομιλεί με έναν εικονικό αντιπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών, καθώς και με ψηφιακές κάρτες που θα προσφέρουν εξατομικευμένες εκπτώσεις, οι εταιρείες επιχειρούν να "χτυπήσουν" το διαδίκτυο και να μας πείσουν ότι έχουμε πολύ μεγαλύτερες ανάγκες από τις πραγματικές και από αυτές που μπορούμε να "αντέξουμε".

Στόχος είναι οι εταιρείες marketing να εφεύρουν πιο αποτελεσματικούς τρόπους προκειμένου να "έρθουν σε επαφή" με τον πελάτη, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τη διεργασία που προηγείται της αγοράς, δηλαδή τι είναι αυτό που κάνει τον καταναλωτή να προτιμήσει ένα συγκεκριμένο προϊόν έναντι κάποιου άλλου.

Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, ειδικά στις ΗΠΑ. Ο αγοραστής έχει στη διάθεση του όλο τον χρόνο που χρειάζεται, όλες τις πληροφορίες που ζητά, ενώ όσο καλύτερη είναι η ιστοσελίδα από όπου κάνει τις αγορές του, τόσο καλύτερη πρόσβαση έχει σε φωτογραφίες και σε διαδραστικές εικόνες.

Ο καταναλωτής σήμερα δεν αρκείται μόνο στην εικόνα, εάν δηλαδή του αρέσει απλώς ένα προϊόν. Θέλει να έχει στη διάθεση του όλες τις πληροφορίες που το συνοδεύουν, όπως το που κατασκευάστηκε, τα υλικά κατασκευής, ακόμη και τις απόψεις άλλων καταναλωτών που το έχουν προτιμήσει στο παρελθόν.

"Ο ρόλος του καταστήματος σήμερα πλέον αλλάζει. Οι απαιτήσεις πλέον είναι περισσότερες. Θέλουμε ο καταναλωτής να μπορεί από το κατάστημα να συνομιλήσει με κάποιον φίλο του ή συγγενή, να φωτογραφίσει τα προϊόντα που του αρέσουν, να αναζητήσει πληροφορίες για αυτά στο διαδίκτυο, να φανταστεί όλους τους πιθανούς συνδυασμούς που μπορεί να κάνει, εάν πρόκειται για κάποιο ρούχο, να μπορέσει να δει τρισδιάστατα τον εαυτό του να φορά κάποια από τα προϊόντα μας", δηλώνει ιδιοκτήτης εμπορικού καταστήματος στο Λος Άντζελες.

Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, την ίδια στιγμή, οι τιμές των νέων αυτών τεχνολογιών, ενώ έως πρόσφατα ήταν "τσιμπημένες", σήμερα κρίνονται ικανοποιητικές, επιτρέποντας στον απλό ιδιοκτήτη καταστήματος να προμηθευτεί αυτά τα εργαλεία που κάποτε θεωρείτο ότι ανήκαν στη "διαστημική εποχή".

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...