Τρίτη 30 Ιουνίου 2020

Υπόμνημα της Ένωσης Oικονομολόγων στη Βουλή

ΠΡΟΣ  Τον κ. Κωνσταντίνο Τασούλα  Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

σας υποβάλλουμε υπόμνημα της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τις Αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας με αριθμό ΦΕΚ 2338, τεύχος Β, 15 Ιουνίου 2020 και με αριθμό ΦΕΚ 2265, τεύχος Β, 12 Ιουνίου 2020 περί Ωρολογίων προγραμμάτων των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου και των μαθημάτων των Α’, Β’, Γ’ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου αντίστοιχα.

Με το υπόμνημά μας αυτό διατυπώνονται οι απόψεις και οι παρατηρήσεις μας επί των επί των ανωτέρω Υπουργικών Αποφάσεων. Προσβλέπουμε δε στην παρέμβασής σας, ώστε να θεραπευθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται στον κλάδο των καθηγητών ΠΕ80 Οικονομίας.  

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΕΝΤΕΣ                                           

ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΕΠΙ

Των Αποφάσεων της Υπουργού Παιδείας με αριθμό ΦΕΚ 2338, τεύχος Β, 15 Ιουνίου 2020 και με αριθμό ΦΕΚ 2265, τεύχος Β, 12 Ιουνίου 2020 περί Ωρολογίων προγράμματος των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου και των μαθημάτων των Α’, Β’, Γ’ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου αντίστοιχα.

Με το παρόν Υπόμνημα ζητούμε την τροποποίηση των ανωτέρω Υπουργικών Αποφάσεων, αφού από τα προγράμματα σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εξοβελίζονται τα οικονομικά μαθήματα και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών.

Με τα νέα ωρολόγια προγράμματα αλλάζουν οι αρχές και σκοποί της εκπαίδευσης και αυτό γιατί:

•    η διδασκαλία στο σχολείο προσανατολίζεται στην αποσπασματική μάθηση «γλωσσών», συμβολικών και επικοινωνιακών, καθώς και τρόπων αναζήτησης πληροφοριών. Αυτό που χαρακτηρίζει τη διδασκαλία  είναι η αποσπασματικότητα και η ασυνέχεια της γνώσης.

•    δίνεται έμφαση μόνο στη φυσική, συμβολική και ηλεκτρονική γλώσσα που οδηγεί, σε ένα διδακτικό αποτέλεσμα, που ο μαθητής μοιάζει με διαχειριστή-χρήστη του συστήματος και διαθέτει μόνο δεξιότητες.

•    επιδιώκεται η κατασκευή έτοιμων εξεταστικών αντικειμένων - λύσεων - απαντήσεων που είναι συμβατή με ένα  εξετασιοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα και συντηρείται η αδιαφορία που υπάρχει για το ερώτημα της μετάβασης στην παραπάνω εκπαιδευτική βαθμίδα με όρους μόρφωσης και γνώσης.

•    ο μαθητής γίνεται χρήστης μόνο της τεχνολογίας, επεξεργάζεται  και διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από δικτυακές λειτουργίες και διαθέτει μόνο δεξιότητες. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών.      

Θεωρούμε ότι η Οικονομική Επιστήμη, που το αντικείμενό της αφορά στην παραγωγή, διανομή και ανταλλαγή των αγαθών στην κοινωνία, είναι απαραίτητη γενική γνώση και ως τέτοια πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο.

Επίσης, θεωρούμε ότι οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πως κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.       

Όμως το σύνολο σχεδόν των μαθητών δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη σε όλη τη διάρκεια των σπουδών τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παρά την οδηγία 18.12.2007 COM(2007) 808, της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την Οικονομική Εκπαίδευση. Την οικονομική επιστήμη διδάσκονται μόνο οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.    

Επισημαίνουμε ότι οι  επιλογές στα ωρολόγια προγράμματα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά  σε νέες διαθεσιμότητες, κινητικότητα και ανεργία.   

Ως Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών, με τις προτάσεις που έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας, ζητούμε:  

- Την εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.

-το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

-Το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.

-Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.   

Μετά τιμής
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΕΝΤΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...