Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη | Κοινωνία-άνθρωπος: Δράση από τις εταιρείες, επιβράβευση από τους καταναλωτές


Πηγή: Marketing Week

Η δραστηριοποίηση των εταιρειών στον πυλώνα Κοινωνία-Άνθρωπος της ΕΚΕ έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Πολλές είναι οι εταιρείες που επιλέγουν να προσφέρουν στην κοινωνία, αλλά και πολλοί οι καταναλωτές που τις επιβραβεύουν για αυτό.
Σε υψηλά επίπεδα καταγράφονται η συνειδητή ενεργή πράξη επιβράβευσης ή τιμωρίας του Έλληνα καταναλωτή προς μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, όπως επισημαίνει η έρευνα για την «Υπεύθυνη Κατανάλωση και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη 2016/17», η οποία διεξήχθη στην Ελλάδα το 2016, σε δείγμα 700 πολιτών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 25 χώρες, από μεγάλους φορείς έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με τη συνεργασία της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. Στην Ελλάδα, η έρευνα για την Υπεύθυνη Κατανάλωση και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για 12η φορά από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας. Τη συλλογή των στοιχείων και την ανάλυση της έρευνας έχει αναλάβει η MRB Hellas.

Η συγκεκριμένη έρευνα συγκεντρώνει σημαντικά ευρήματα για τους Έλληνες καταναλωτές και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις εταιρείες και τα προϊόντα τους. Ως προς τη συμπεριφορά τους προς μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, με σταθερές τάσεις σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση και σε υψηλά επίπεδα καταγράφονται η συνειδητή ενεργή πράξη επιβράβευσης (38,5%) ή τιμωρίας (59,8%) (συνειδητός καταναλωτισμός) του Έλληνα καταναλωτή, καθώς ισχυρή πλειοψηφία των ερωτώμενων έχουν δράσει συνειδητά στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου (μέσω αγοράς/μη αγοράς προϊόντων ή μέσω θετικών/αρνητικών σχολίων). Επίσης, περίπου 13% των ερωτηθέντων έχουν σκεφτεί να δράσουν προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση.

Στο πλαίσιο αυτό, το κοινό των ενεργών καταναλωτών (67%) συνεχίζει να καταγράφεται ισχυρά πλειοψηφικό και σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με την προηγουμένη μέτρηση. Σημαντικό εύρημα της φετινής μέτρησης είναι ότι για 1 στους 4 καταναλωτές-πολίτες, η δράση τους αυτή αποτελεί μια παρορμητική ενέργεια (26%) επιβράβευσης ή/και τιμωρίας, κοινό που χαρακτηρίζεται από απρόβλεπτη και αδιευκρίνιστη κινήτρων συμπεριφορά. Ως προς τα σημαντικότερα σημεία στον ορισμό της κοινωνικής ευθύνης, η σημασία του κοινωνικού ρόλου επανέρχεται στην 1η θέση στη φετινή μέτρηση, με την εικόνα της εταιρείας να ακολουθεί με σημαντική αύξηση, ενώ σημαντική μείωση σημειώνει ο κοινωνικός εργοδότης (4η θέση).

Ωστόσο, η αναφορά μιας εταιρείας ως κοινωνικά υπεύθυνης συνδέεται και με τον κοινωνικό εργοδότη, εκτός από τον κοινωνικό της ρόλο. Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, στην 1η θέση ως πηγή ενημέρωσης για θέματα ΕΚΕ βρίσκεται πλέον το διαδίκτυο και ακολουθούν οι ειδήσεις στα ΜΜΕ. Τέλος, στη σημερινή συγκυρία, οι αντιλαμβανόμενες προσδοκίες από τις εταιρείες εστιάζονται σε ποικίλα πεδία δράσης που συνδέονται με τη νέα επιχειρηματικότητα, την υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων, την ατομική κοινωνική παιδεία και υπευθυνότητα, καθώς και προγράμματα κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης.

ΠΛΗΘΩΡΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΥΡΕΙΑ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Το πεδίο «Κοινωνία-Άνθρωπος» είναι τόσο ευρύ που αφήνει άπλετο πρόσφορο έδαφος για διενέργεια δράσεων με πολλά και διαφορετικά αντικείμενα. Ιδίως στην εποχή της κρίσης στην Ελλάδα, κατά την οποία οι πολίτες και οι κοινωνικές ομάδες που χρειάζονται βοήθεια έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό. Ενδεικτικά, ακολουθούν ορισμένες από αυτές τις δράσεις. Εν όψει της νέας σχολικής περιόδου, το Πλαίσιο και η εθελοντική του ομάδα, σε συνεργασία με το ινστιτούτο Prolepsis, θα μοιράσει 5.000 τσάντες και γεύματα σε παιδιά που το έχουν ανάγκη σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, με κάθε αγορά τσάντας, το Πλαίσιο θα προσφέρει 1 ακόμα τσάντα δωρεάν σε ένα παιδί που τη χρειάζεται.

Για έκτη χρονιά φέτος, λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν τα σχολεία, στο πλαίσιο του προγράμματος Γειτονιά Αλληλεγγύης, οι εργαζόμενοι της Ελαΐς-Unilever Hellas μοίρασαν σχολικά είδη UNICEF σε μικρούς μαθητές. Πρόκειται για μια καθιερωμένη πρωτοβουλία με στόχο τη συμβολική στήριξη οικογενειών σε περιοχές οι οποίες γειτνιάζουν με τα εργοστάσια και τις αποθήκες της εταιρείας. Η Lidl Hellas στήριξε το 2017 τη δράση «Δεκατιανό στο Σχολείο» των Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία αναπτύχθηκε με σκοπό την παροχή και διανομή υγιεινών δεκατιανών γευμάτων σε μαθητές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Αττικής.

Ο ΟΠΑΠ υλοποιεί για τρίτη συνεχή χρονιά το πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ. Περισσότεροι από 11.000 μικροί αθλητές και 700 προπονητές θα συμμετέχουν στις δράσεις του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει επιστημονική υποστήριξη από παιδιάτρους, παιδοψυχολόγους και διατροφολόγους, προπονητικές κατευθύνσεις, προπονητικό υλικό, ασφαλιστική κάλυψη καθ’ όλη τη διάρκεια των προπονήσεων και των αγώνων και συμμετοχή σε γιορτές με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Η Κωτσόβολος ξεκίνησε πέρυσι μια νέα πρωτοβουλία κοινωνικού χαρακτήρα, το πρόγραμμα «Second Home - Δεύτερο Σπίτι για τη συσκευή που δεν χρειάζεσαι». Μέσω του προγράμματος, η εταιρεία κινητοποιεί όσους έχουν μία συσκευή που δεν χρησιμοποιούν, να την προσφέρουν σε ένα σπίτι που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες.

Η Cosmote διεξάγει το Πρόγραμμα Υποτροφιών για το νέο ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 και προκηρύσσει υποτροφίες συνολικού ύψους 620.000 ευρώ για τους πρωτοετείς φοιτητές στην Ελλάδα που αντιμετωπίζουν οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες.
Το Ίδρυμα Vodafone «έτρεξε» φέτος για 7η χρονιά το πρόγραμμα World of Difference, το οποίο στηρίζει το έργο κοινωφελών μη κερδοσκοπικών οργανισμών, ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία. Η Amita υλοποιεί την καμπάνια #apoagapi, η οποία βρίσκεται δίπλα σε μητέρες που θέλουν να παρεβρίσκονται σε σημαντικές πρώτες φορές στη ζωή του παιδιού τους, εκπληρώνοντας τις ευχές τους. Το πρόγραμμα «Το Σχολείο που θέλεις» υλοποιείται εδώ και 6 χρόνια από την Coca-Cola Τρία Έψιλον. Σκοπός του είναι να ανταποκριθεί στις τοπικές ανάγκες για τη βελτίωση των σχολικών υποδομών, αναλαμβάνοντας τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση σχολικών κτιρίων σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Στον κλάδο της υγείας, η Novartis Hellas υλοποιεί την Εκστρατεία «Αναπνέω», η οποία στοχεύει στην ενημέρωση για τη Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) προσφέροντας παράλληλα δωρεάν σπιρομετρήσεις σε απομακρυσμένες περιοχές. Παράλληλα, υλοποιεί για 3η συνεχή χρονιά τις «Μετρήσεις Ζωής», ένα κοινωνικό πρόγραμμα δωρεάν εξετάσεων σε πολίτες με δυσκολίες πρόσβασης στο σύστημα υγείας, καθώς και την «Ημέρα Εθελοντικής Κοινωνικής Προσφοράς».
Στον τομέα της στήριξης των τοπικών κοινωνιών, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες προέβη τον Ιούλιο στη δωρεά ενός πυροσβεστικού οχήματος στον Δήμο Χίου, ενώ ένα πλήρως εξοπλισμένο όχημα υγειονομικής διακομιδής ασθενών-τραυματιών για τις ανάγκες της κοινωνίας της Πάρου, χορήγησε η Interamerican στο τοπικό παράρτημα της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης.

Στο πλαίσιο της 7ης κατά σειρά δράσης του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας του ομίλου Υγεία «Ταξιδεύουμε για την Υγεία», ομάδα 60 εθελοντών που αποτελούταν από ιατρούς, νοσηλευτικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό του ομίλου, προσέφερε δωρεάν υπηρεσίες υγείας στους κατοίκους των νησιών Τήλος και Νίσυρος. Στην ενδυνάμωση των γυναικών στόχευσαν δράσεις των Always, AB Βασιλόπουλος, Dove και Bioten. Η Always και η AB Βασιλόπουλος συνεργάζονται με στόχο να βοηθήσουν τα νεαρά κορίτσια να διατηρήσουν την αυτοπεποίθησή τους κατά τη διάρκεια της εφηβείας, μέσω της ενασχόλησής τους με τον αθλητισμό, προσφέροντας υποστήριξη σε αθλητικές ομάδες κοριτσιών σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Με κεντρικό μήνυμα «Beauty Has No Labels», η Dove λάνσαρε καλοκαιρινή καμπάνια, η ιδέα της οποίας βασίστηκε στα αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσουν στις γυναίκες τα καρτελάκια που συνοδεύουν τα μαγιό, αποδεικνύοντας ότι η πραγματική ομορφιά δεν περιορίζεται σε αυτές. To Bioten εγκαινίασε τη νέα εκδοχή της περσινής ενέργειας «Walk Tall», το «Walk Tall | The Confidence Series» και προσκαλεί και φέτος τις γυναίκες να «περπατήσουν με το κεφάλι ψηλά». Η ενέργεια περιλαμβάνει 8 επεισόδια σε Facebοοκ και YouTube, βοηθώντας τις γυναίκες να «ξεκλειδώσουν» την αυτοπεποίθησή τους.
H Microsoft ξεχώρισε ακόμη περισσότερους εκπαιδευτικούς για το Microsoft Innovative Educator (MIE) Experts 2017-2018, οι οποίοι φέτος έφτασαν τους 107 για την Ελλάδα. Μέσα από το έργο τους, στόχος τους είναι να εμπνέουν τους μαθητές, μέσα από την εφαρμογή των πιο σύγχρονων εργαλείων τεχνολογίας της Microsoft στη σχολική τάξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...