Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015

Ανακοίνωση για τις αλλαγές στα μαθήματα ΑΟΘ και ΑΟΔΕ στο ΕΠΑΛ



Το Υπουργείο Παιδείας, αρκετές ημέρες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ανακοίνωσε στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλαγές στην ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων του τομέα Οικονομίας – Διοίκησης, ήτοι «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ)» και «Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΑΟΔΕ)». Επίσης, ανακοινώθηκε αλλαγή στα βιβλία του μαθήματος ΑΟΔΕ τόσο στο ΓΕΛ όσο και στο ΕΠΑΛ.
Κάθε αλλαγή που επέρχεται στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης οφείλει να έχει ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών μέσα στις οποίες οι καθηγητές λειτουργούν καθημερινά για να αποκτήσουν οι μαθητές τα απαραίτητα εφόδια για το μέλλον τους. Αυτό καθιστά αναγκαία την πρακτική της στοιχειώδους διαβούλευσης με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και φυσικά της έγκαιρης ανακοίνωσης των όποιων αλλαγών, χωρίς αιφνιδιασμούς και βεβιασμένες κινήσεις που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε αναστάτωση την εκπαιδευτική κοινότητα.
Δυστυχώς, η πρόσφατη πολιτική συγκυρία δεν επέτρεψε την ανάπτυξη εκτενέστερου διαλόγου για να διατυπωθούν περισσότερες προτάσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, με αποτέλεσμα οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν να δημιουργούν την εντύπωση του αιφνιδιασμού.
Η εξομοίωση της ύλης του μαθήματος ΑΟΘ στο ΕΠΑΛ με την ύλη του μαθήματος στο ΓΕΛ φαίνεται να αποτελεί αλλαγή προς την κατεύθυνση της εξομοίωσης του γνωστικού υπόβαθρου των μαθητών που θα εισάγονται σε ΤΕΙ οικονομικής κατεύθυνσης. Εξακολουθεί όμως να υπάρχει θέμα ισότητας στην πρόσβαση των μαθητών των δύο σχολείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) σε ΑΕΙ οικονομικής κατεύθυνσης.
Στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στα ΕΠΑΛ ανακοινώθηκε τροποποίηση της ύλης και συμπεριλήφθηκαν νέες ενότητες που μέχρι τώρα δε διδάσκονταν. Οι πρόσθετες αυτές σελίδες της ύλης δημιουργούν την αίσθηση ότι θα δυσκολέψει η προσπάθεια των μαθητών, ωστόσο το περιεχόμενο γίνεται πιο συνεκτικό και ολοκληρωμένο.
Ως προς τα χρησιμοποιούμενα σχολικά βιβλία και των δύο μαθημάτων, πιστεύουμε ότι χρειάζεται προσεκτική και μεγάλη συζήτηση για το περιεχόμενό τους, καθώς το οικονομικό περιβάλλον εξελίσσεται διαρκώς, ενώ η διαδικασία για την έκδοση νέων βιβλίων απαιτεί χρόνο, κόστος και συμφωνία ως προς το περιεχόμενο. Στην κατεύθυνση αυτή οφείλουν να καταθέσουν τις προτάσεις τους όλοι οι διδάσκοντες.
Ως επιστημονική ένωση πιστεύουμε σε έγκαιρες, προσεκτικές και τεκμηριωμένες παρεμβάσεις στην εκπαίδευση και δηλώνουμε τη διάθεση μας να συνεργαστούμε με το Υπουργείο Παιδείας προς την κατεύθυνση αυτή, προκειμένου να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα σε κάθε επίπεδο. Ως Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιδιώκουμε άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας προκειμένου να μεταφέρουμε τις παρατηρήσεις των μελών μας και να καταθέσουμε τις θέσεις μας για όλα τα θέματα που αφορούν στα οικονομικά μαθήματα.
                
                                  Αθήνα, 12/10/15

    ο Α’ Αντιπρόεδρος                            ο Γραμματέας

Πέτρος Πριβαρτιτσάνης                  Αντρέας Χατζηανδρέου

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Διπλωματικότατη ανακοίνωση, που όμως υποστηρίζει ξεκάθαρα τις αλλαγές . Το πρόβλημα δεν είναι να συζητήσουμε και να ξανασυζητήσουμε. Όλα αυτά θα μπορούσαν να έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και να υλοποιηθούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2016-17 χωρίς αιφνιδιασμούς και ταράζοντας την ψυχολογία των μαθητών μας.
Φαίνεται ότι οι συνάδελφοι της Ένωσης δεν γνωρίζουν το στόχο και των σκοπό των ΕΠΑΛ και πιθανόν δεν γνωρίζουν και τις σχολές του Μηχανογραφικού. Δεν μπορεί να γίνεται εξομοίωση της ύλης του ΑΟΘ μόνο για να περάσει ο μαθητής σε ΤΕΙ οικονομικής κατεύθυνσης. Η εξομοίωση θα μπορούσε να γίνει αν υπήρχε η δυνατότητα να περνούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ και σε ΑΕΙ.
Όσον αφορά το βιβλίο του ΑΟΔΕ, απαλλάχτηκε το ΓΕΛ από ένα κακογραμμένο βιβλίο - κατά κοινή αποδοχή- και δόθηκε το βιβλίο του ΕΠΑΛ που είναι πολύ καλύτερο. Ξαφνικά οι πρόσθετες σελίδες της ύλης "δημιουργούν την αίσθηση ότι θα δυσκολέψει η προσπάθεια των μαθητών, ωστόσο το περιεχόμενο γίνεται πιο συνεκτικό και ολοκληρωμένο", αλλά η ύλη αυτή δεν θα μπορούσε να διδαχθεί στο ΓΕΛ.
Ας καταλάβουμε ότι βελτίωση της Παιδείας δεν γίνεται μόνο με τις αλλαγές στην ύλη και στις τράμπες των βιβλίων.
Ας δούμε τις δομές που γίνονται τα μαθήματα (καμία συζήτηση και κυρίως αλλαγή).
Ας σταματήσουμε να είμαστε μόνο συνδικαλιστές και ας σκεφτόμαστε ως καθηγητές -όχι συγγραφείς βιβλίων- που καθημερινά ζούμε και παλεύουμε μαζί με τους μαθητές μας.

Ανώνυμος είπε...

Ούτε λόγος για το γεγονός ότι πλεον στα επαλ θα διδασκεται το δυσνόητο βιβλίο Αοδε που μέχρι πριν ήταν στα γελ (από όπου αποσύρθυκε!) Επίσης, ας διαβάσουν πρώτα ποια είναι η ύλη του Αοδε στα επαλ, και ας μη λενε ό,τι τους κατέβει..όπως ότι το περιεχομενο γινεται πιο συνεκτικό και ολοκληρωμένο. Είναι σοβαροί καθηγητές λυκείων αυτοί που το υπέγραψαν το έγγραφο;; Το σκέφτηκαν πολλές ώρες και το επεξεργάστηκαν πριν το γράψουν αυτό;; Στηρίζουν κι αυτοί κάποια συμφέροντα; έχει βγάλει καποιος από όλους κάποιο βοήθημα και θέλει να συνεχίσει να πωλείται στο εμπόριο για πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα;;

όσο για το παρακάτω απόσπασμα της επιστολής, με αφήνει άφωνο.

" Δυστυχώς, η πρόσφατη πολιτική συγκυρία δεν επέτρεψε την ανάπτυξη εκτενέστερου διαλόγου για να διατυπωθούν περισσότερες προτάσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα, με αποτέλεσμα οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν να δημιουργούν την εντύπωση του αιφνιδιασμού."

Να ενημερώσουμε λοιπόν ότι στα επαλ όλης της χωρας, δε δημιουργήθηκε εντύπωση αιφνιδιασμού. Δημιουργήθηκε κανονικός αιφνιδιασμός, αποσυντονισμός, αναστάτωση, πανικός σε μερικά παιδιά, εκνευρισμός.

Ας φροντίσει η ένωση, μέσω των γραπτών ανακοινώσεών της, να εκπροσωπεί με το λόγο της περισσότερο τον μέσο εκπαιδευτικό, που παλεύει στις σημερινές συγκυρίες, και λιγότερο τον πολιτικάντη-εκπαιδευτικό που θέλει να κάνει το κομμάτι του.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...