Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

Start-uppers: Νέοι άνθρωποι φέρνουν νέες ιδέες στο επιχειρείν

Σήμερα, παρά τις συζητήσεις για ανάγκη αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της οικονομίας, καφετέριες, εστιατόρια και καταστήματα ειδών ένδυσης και υπόδησης (συνήθως με πολύ μικρό βίο...) συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν την ελληνική επιχειρηματικότητα. Ωστόσο, δεν είναι και λίγα τα παραδείγματα ανθρώπων που, παρά τον ελκυστικό (για εύκολο και γρήγορο χρήμα) και ευκαιριακό χαρακτήρα των προαναφερθέντων κλάδων, προτιμούν να στραφούν προς πιο καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τής συγκεκριμένης τάσης είναι η start-up εταιρεία sociallgreen (με έδρα τη Θεσσαλονίκη), που συνδυάζει την προστασία του περιβάλλοντος με την τεχνολογία, δίνοντας κίνητρα μέσω ίντερνετ, ανάλογα με την ποσότητα ανακυκλώσιμων υλικών που τοποθετούν οι χρήστες στον κάδο τους.
«Ξεκινήσαμε κάνοντας εφαρμογές για κινητά. Από ένα σημείο και μετά, θέλαμε να κάνουμε το επόμενο βήμα...», αναφέρει, μιλώντας στη «ΜτΚ», ο κ. Βαγγέλης Αλμπανίδης, συνιδρυτής τής sociallgreen. «Από τον Μάρτιο του 2012 και μετά από brainstorming με την υπόλοιπη ομάδα καταλήξαμε στη συγκεκριμένη ιδέα. Βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα και την υψηλή ανεργία που υπάρχει, αποφασίσαμε να τολμήσουμε να κάνουμε τη δική μας επιχείρηση, η οποία δημιουργήθηκε πρόσφατα -μόλις τον Ιούνιο του 2013».
Πρόκειται, ουσιαστικά, για τη δημιουργία ενός «έξυπνου» κάδου ανακύκλωσης (διαστάσεων περίπου 1,30 μ. επί 0,50 μ. επί 0,60 μ. και χωρητικότητας 382 λίτρων), ο οποίος, μέσω των αισθητήρων που διαθέτει, αναγνωρίζει το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα εκάστοτε απορρίμματα (πλαστικό, αλουμίνιο, γυαλί) και εν συνεχεία, με βάση αφενός την ποσότητα και αφετέρου το υλικό των ανακυκλώσιμων υλικών, εμφανίζει σε ειδική οθόνη έναν κωδικό QR και ένα μήνυμα, στο οποίο αναφέρεται πόσα δέντρα «σώζει» ο συγκεκριμένος χρήστης ανακυκλώνοντας.
Ακολούθως, με τη σάρωση του κωδικού QR, μέσω της ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που έχει δημιουργήσει η εξαμελής ομάδα τού sociallgreen, εμφανίζονται οι πόντοι που έχει συλλέξει κάθε χρήστης από την ανακύκλωση των υλικών, κάτι το οποίο μπορεί να κοινοποιήσει στα υπόλοιπα μέλη της πλατφόρμας στο ίντερνετ.
«Η ιδέα βασίζεται στην πρακτική που υπάρχει στο εξωτερικό, σύμφωνα με την οποία επιβραβεύονται όσοι ανακυκλώνουν, είτε με μείωση των δημοτικών τελών είτε με άλλους τρόπους… Εμείς θέλαμε να δώσουμε ένα κίνητρο στον κόσμο, προκειμένου να αρχίσει να ανακυκλώνει και στη χώρα μας, βλέποντάς το σαν ένα είδος παιχνιδιού. Στόχος μας είναι να υπάρχουν στο μέλλον και κάποια δώρα, τα οποία θα δίνονται σε όσους χρησιμοποιούν το σύστημα μας» εξηγεί ο κ. Αλμπανίδης.
Η συγκεκριμένη ιδέα κέρδισε τόσο τις εντυπώσεις όσο και χρηματικά βραβεία στον διαγωνισμό ψηφιακής καινοτομίας Ennovation, αλλά και στις κυψέλες επιχειρηματικότητας της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, τα οποία αξιοποιήθηκαν για την τελειοποίηση του αρχικού μοντέλου, αλλά και για τη σύσταση της εταιρείας: «Σήμερα είμαστε σε επαφή τόσο με επενδυτές, που ενδιαφέρονται να χρηματοδοτήσουν την όλη προσπάθειά μας, όσο και με εταιρείες στη Θεσσαλονίκη, που έχουν μεγάλη προσέλευση κόσμου και στις οποίες θα εγκατασταθούν στα τέλη Νοεμβρίου οι ‘έξυπνοι’ κάδοι μας» σημειώνει ο κ. Αλμπανίδης.

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ
Σε όσους αναζητούν έναν εναλλακτικό, άνετο, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης στοχεύει η εταιρεία Paastel Electric Tricycle: «Πρόκειται για το Paastel trike, ένα τρίτροχο ηλεκτρικό ποδήλατο. Η ιδέα ξεκίνησε το 2010, όταν αποφασίσαμε με τον Στέλιο Πλακίδη να δημιουργήσουμε το συγκεκριμένο ηλεκτρικό ποδήλατο, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα μεσαίας τριβής ισχύος 250W και μπαταρία, η οποία σού επιτρέπει να μετακινηθείς σε αποστάσεις μέχρι και 50 χλμ., με ταχύτητα έως 25 χλμ./ ώρα», εξηγεί, μιλώντας στη «ΜτΚ», ο κ. Παντελής Ζάρκος (ένας εκ των δύο ιδρυτών τής Paastel Electric Tricycle).
Η start-up εταιρεία έχει διάρκεια ζωής περίπου έναν μήνα, ενώ τα προϊόντα της είναι χειροποίητα, κατασκευασμένα από τους ίδιους, στο εργαστήρι που έχουν δημιουργήσει στη Θεσσαλονίκη, πάντα ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών: «Δουλεύουμε με παραγγελίες -και, παρότι είμαστε ακόμη καινούριοι, υπάρχει ζήτηση για το ‘Paastel trike’. Το προϊόν μας συνεχώς βελτιώνεται: ήδη μελετούμε την κλειστή έκδοσή του, η οποία θα μας επιτρέψει να το χρησιμοποιούμε όλες τις εποχές του χρόνου, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών» αναφέρει ο κ. Ζάρκος, προσθέτοντας ότι μελλοντικός στόχος τους είναι η εξαγωγή τού ποδηλάτου στο εξωτερικό.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ
Σε έναν τελείως διαφορετικό, αλλά εξίσου προοδευτικό τομέα, αυτόν της προώθησης παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό (και ειδικότερα στη Νότια Κορέα), δραστηριοποιείται η εταιρεία Hanelco, στη Θεσσαλονίκη.
«Σε μια αγορά που είναι ‘σφιγμένη’ και η ανεργία βρίσκεται σε τόσο υψηλά επίπεδα, αναγκαστικά στρέφεσαι σε δραστηριότητες που θα περνάνε από τα χέρια σου...» αναφέρει, μιλώντας στη «ΜτΚ», ο κ. Γιάννης Σαββινόπουλος (της εταιρείας Hanelco), τονίζοντας ότι πρόκειται για ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία (ΙΚΕ): «Οι δυνατότητες που παρέχει η ΙΚΕ στους μετόχους της, όπως επίσης και ο χρόνος και η λιγοστή γραφειοκρατία που απαιτούνται για τη σύστασή της, ήταν από τους λόγους που επιλέξαμε τη συγκεκριμένη μορφή εταιρείας» εξηγεί ο κ. Σαββινόπουλος.
Όπως σημειώνει, από τις αρχές του καλοκαιριού, οπότε στήθηκε η εταιρεία, εξάγουν ελληνικά σαπούνια από παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο στη Νότια Κορέα χρησιμοποιείται ως καλλυντικό: «Το προϊόν μας προέρχεται από παραδοσιακές σαπωνοποιίες σε Μακεδονία, Πελοπόννησο και Αττική, οι οποίες παράγουν υψηλής ποιότητας σαπούνια. Αυτό που κάναμε εμείς ήταν να τυποποιήσουμε διαφορετικά το προϊόν, φέρνοντάς το πιο κοντά στην αγορά-στόχο, με τη δημιουργία συσκευασίας, αλλά και brandname. Τα συγκεκριμένα σαπούνια διατίθενται σε εξειδικευμένα καταστήματα με βιολογικά προϊόντα» εξηγεί ο κ. Σαββινόπουλος, προσθέτοντας ότι, μετά τις χώρες της Ασίας, αγορές-στόχος της εταιρείας είναι οι σκανδιναβικές χώρες (με τις οποίες βρίσκεται ήδη σε επαφή), όπως επίσης και η προώθηση άλλων παραδοσιακών προϊόντων από μικρές μονάδες παραγωγής, που δεν μπορούν από μόνες τους να αναπτύξουν εξωστρεφή δραστηριότητα.

Πηγή: Μακεδονία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...