Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Βραβεία Όσκαρ, Τόνυ και τώρα... Drucker


Του Rick Wartzman

Ο γνωστός οικονομολόγος και γκουρού σε θέματα διοίκησης Peter Drucker στα χρόνια της καριέρας του είχε λάβει ένα πλήθος τιμητικών βραβείων: το Προεδρικό Μετάλλιο της Ελευθερίας, τη διάκριση Order of the Sacred Treasure από τον Ιάπωνα Αυτοκράτορα καθώς και μια σειρά από μπρούτζινες προτομές, κρυστάλλινα αγαλματίδια και άλλα πολύτιμα αντικείμενα. Η λήξη του 2011 είναι μία καλή ευκαιρία να κάνουμε μία αντίστοιχη απονομή βραβείων, εμπνευσμένη από τις διακρίσεις του Peter Drucker.

Οι νικητές των βραβείων μας δίδαξαν το 2011 κάτι από τον κόσμο της λειτουργίας μιας επιχείρησης (είτε επειδή το επεδίωκαν, είτε όχι). Κάθε διάκριση συνοδεύεται από ένα απόφθεγμα του Drucker (από τα βιβλία του, τα δοκίμιά του ή τις συνεντεύξεις του), ως μια ιδέα για το τι θα έλεγε ο μεγάλος δάσκαλος του management και συγγραφέας εάν παρέδιδε ο ίδιος το βραβείο. Το φάκελο παρακαλώ!

Βραβείο «Μακροπρόθεσμης Ματιάς»

Απονέμεται στον Jeff Bezos, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Amazon.com (AMZN), για την αδιάλειπτη προθυμία του να κοιτάζει πέρα από τα τριμηνιαία αποτελέσματα και να κάνει τις επενδύσεις που χρειάζεται η εταιρεία του για να πετύχει μακροπρόθεσμα -ή όπως το έθεσε ο ίδιος "να φυτεύει τους σπόρους και να περιμένει να αναπτυχθούν."

"Για να είναι σίγουρη, κάθε εταιρεία πρέπει να παράγει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα. Ωστόσο, σε τυχόν σύγκρουση των βραχυπρόθεσμων αποτελεσμάτων με τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, η εταιρεία πρέπει να καθορίζει τις προτεραιότητες της. Αυτή δεν αποτελεί κατά κύριο λόγο διαμάχη σχετικά με την οικονομία. Πρόκειται ουσιαστικά για μια σύγκρουση αξιών όσον αφορά την λειτουργία μιας επιχείρησης και την ευθύνη της διαχείρισης."

Σφραγίδα «πιο ειλικρινούς κολακείας»

Δίνεται στον CEO της Google (GOOG), Larry Page, για το επιτυχημένο ντεμπούτο της υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης Google+ η οποία έχει φανερά δανειστεί -και όμως επιχειρεί να βελτιώσει- στοιχεία από την ανταγωνιστική ιστοσελίδα Facebook.

«Ο δημιουργικός μιμητής εκμεταλλεύεται την επιτυχία των άλλων... Ο δημιουργικός μιμητής δεν εφευρίσκει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Το τελειοποιεί και το εδραιώνει».

Έπαθλο «Παραγωγικής αξιοποίησης χρόνου»
 
Απονέμεται στον διευθύνοντα σύμβουλο της γαλλικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών διαδικτύου Atos, Thierry Breton, για το σχέδιό του να απαγορεύσει την ανταλλαγή e-mails μεταξύ των εργαζομένων της εταιρείας, αφότου διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι του «ξοδεύουν πολύ χρόνο» για να απαντούν σε μη παραγωγικά μηνύματα που βρίσκουν στα εισερχόμενα και "όχι αρκετό χρόνο στη διαχείριση".

"Είναι εκπληκτικό πόσα πράγματα κάνουν οι πολυάσχολοι άνθρωποι που δεν θα λείψουν ποτέ σε κανέναν."

Τιμητική διάκριση «ποιοτικότερων υπηρεσιών»

Για τις πιστωτικές ενώσεις των ΗΠΑ που παρέχουν ιστορικά υψηλή αξία στους πελάτες τους σύμφωνα με τον δείκτη Ικανοποίησης Αμερικανών πελατών. Συγκριτικά, κολοσσιαία χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όπως η Bank of America, που έχουν εξοργίσει τους πελάτες προσπαθώντας να σκαρφιστούν νέες προμήθειες, παίρνουν χαμηλή βαθμολογία.

«Μια εταιρεία δεν είναι απαραίτητα καλύτερη επειδή είναι μεγαλύτερη, όπως ακριβώς ο ελέφαντας δεν είναι καλύτερος από τη μέλισσα."

Κύπελλο «Εκτροχιασμού του Καπιταλισμού»

Δίνεται στον ανθρωπολόγο David Graeber και άλλους πρωτεργάτες του κινήματος Occupy Wall Street, επειδή πυροδότησαν έναν ουσιαστικό εθνικό διάλογο αναφορικά με το πώς εξελίσσονται τα πράγματα -και γιατί- για το πλουσιότερο 1% του αμερικανικού πληθυσμού σε σύγκριση με το υπόλοιπο 99%.

Περίπου 175 χρόνια πριν, "μια επιδημία στη φτωχή ανατολική πλευρά του Λονδίνου έκανε τους πλούσιους της Δυτικής Πλευράς να συνειδητοποιήσουν για πρώτη φορά ότι απειλούνται από τον τύφο των φτωχών."

Έπαινος «Ο πελάτης θα το λατρέψει!»

Απονέμεται στον Reed Hastings, CEO της Netflix (NFLX), η εταιρεία του οποίου διατυμπάνισε τον Ιούλιο πως η αύξηση των χρεώσεων και το νέο σχέδιο προβολής ταινιών προσφέρουν καταπληκτική αξία στον πελάτη, μόνο και μόνο για να βρεθεί αντιμέτωπη με την εξέγερση των πελατών από την οποία ακόμη αγωνίζεται να ανακάμψει.

"Θα πρέπει να ενεργείς στη βάση της χρησιμότητας του πελάτη, αυτού που ο πελάτης αγοράζει, της πραγματικότητας που βιώνει και των αξιών του –έτσι γίνεται το σωστό μάρκετινγκ. Δεν μπορώ ωστόσο να εξηγήσω γιατί μετά από 40 χρόνια ΄κηρύγματος΄, διδασκαλίας και επεξήγησης του μάρκετινγκ, είναι τόσο λίγες οι επιχειρήσεις που προθυμοποιούνται να ακολουθήσουν τους κανόνες."

Βραβείο «Εξαφάνισης Κερδών»

Απονέμεται στον CEO της Groupon, Andrew Mason για την παραδοχή του «εμείς δεν μετράμε με συμβατικούς τρόπους», όταν η εταιρεία του εμφάνισε κέρδη άνω των 80 εκατ. δολαρίων στο α’ τρίμηνο. Φυσικά, η Groupon είχε χρησιμοποιήσει ένα δικό της, αρκετά ενδιαφέρον μετρικό εργαλείο που ουσιαστικά υπολόγιζε τα «κέρδη» προτού αφαιρεθούν τα έξοδα. Αργότερα η εταιρεία αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει πιο συμβατικές μεθόδους λογιστικής, που κατέδειξαν ότι στην πραγματικότητα είχε συσσωρεύσει ζημιές 100 εκατ. δολαρίων.

«Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που έκανα κατά τη διάρκεια της καριέρας μου ήταν να εφεύρω τον όρο «κέντρο κερδοφορίας» το 1945. Η αλήθεια είναι ότι στο εσωτερικό μιας επιχείρησης, υπάρχουν μόνο κέντρα κόστους. Το μόνο κέντρο κερδοφορίας είναι ένας πελάτης με επιταγή που έχει αντίκρυσμα. "

Πλακέτα «Είμασταν πολύ απασχολημένοι»

Δίνεται στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Hewlett-Packard (HPQ), για την αποκάλυψη ότι οι περισσότεροι δεν είχαν μπει καν στον κόπο να γνωρίσουν τον Léo Apotheker προτού τον ορίσουν ως CEO της εταιρείας –θέση από την οποία απομακρύνθηκε σε λιγότερο από ένα χρόνο.

"Το διοικητικό συμβούλιο μπορεί να έχει γίνει μια απλή βιτρίνα, ένα μέρος με ξεχωριστές προσωπικότητες, χωρίς πληροφόρηση, επιρροή, ή διάθεση για εξουσία».

Μετάλλιο «Παράλειψης»
Απονέμεται στον Jon Corzine, πρώην CEO της MF Holdings Global επειδή δήλωσε δύσπιστα έκπληκτος  όταν έμαθε ότι εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από τα χρήματα των πελατών είχαν εξαφανιστεί από την εταιρεία.

«Σε μια επιχείρηση, δεν νοείται ο όρος ευχάριστη έκπληξη. Το να εκπλήσσεται κάποιος σε μια επιχείρηση για την οποία ευθύνεται είναι ταπεινωτικό, και συνήθως η ταπείνωση είναι δημόσια. "

Κορδέλα «Διάβασε τα χείλη μου»
Πηγαίνει στον Rajat Gupta, πρώην επικεφαλής της McKinsey, που σήμερα διώκεται από τις ομοσπονδιακές αρχές για insider-trading, για την περυσινή του ομιλία σε τελειόφοιτους επιχειρηματικής σχολής όπου ανέφερε: «Να έχετε ένα σύνολο αξιών να σας καθοδηγεί. Στην επιχείρηση θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες να εκμεταλλευτείτε. Αντισταθείτε στην ιδέα. Να ακολουθείτε τις αρχές σας... μην πάρετε το σύντομο δρόμο. Έχετε τις αξίες σας σαν πυξίδα και ακολουθείστε την."

«Είμαι καλός σύμβουλος. Κάνε τα όπως τα λέω, όχι όπως τα κάνω εγώ."
Ο Rick Wartzman είναι εκτελεστικός διευθυντής του Drucker Institute στο Claremont Graduate University.
Πηγή: Capital.gr 







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...